Hatékony pixel alapú rajzolás a gyakorlatban
DOI:
https://doi.org/10.32968/psaie.2023.3.1Keywords:
szoftveres raszterizáció, optimalizáció, pixel rajzolásAbstract
A grafikus feldolgozó egység (GPU) mára életünk szerves részévé vált mind az asztali mind pedig a hordozható eszközök révén. A dedikált hardvernek köszönhetően a vizualizáció jelentősen felgyorsult, a szoftverek pedig kizárólag ma már csak a GPU-t használják a raszterizáció folyamatában. A fejlődés eredményeképpen a háromszög alapú renderelés vált gyakorlatilag kizárólagossá a GPU-k miatt, a pixel alapú képmanipulációt leggyakrabban shaderek segítségével végzik el. A mai GPU alapú csővezeték azonban nem tudja azt a rugalmasságot nyújtani, mint a korábbi szoftveres megvalósítás, amikor sokkal több lehetőség volt a pixelek manipulációjára. Jelen cikk a pixel alapú raszterizáció hatékony szoftveres megvalósításával foglalkozik. A jelenlegi GPU alapú rajzolás folyamatának áttekintése után, megmutatjuk, hogy ebben a környezetben miként érhető el mégis a pixel alapú rajzolás. Végül a klasszikus pixel tárolási megoldástól hatékonyabb tárolási és megjelenítési forma kerül bemutatásra, amely teljesítménye messze felülmúlja a korábbi megoldást.