2D játékvilágot felépítő komponensek tervezése és megvalósítása

Authors

  • Péter Mileff
  • László Bednarik

DOI:

https://doi.org/10.32968/psaie.2024.4.1

Keywords:

játékfejlesztés, virtuális világ, játék komponensek

Abstract

A számítógépes vizualizáció ma már egy nagyon fontos területet képvisel az emberek életében. Gyakorlatilag szinte minden területen megjelent, ma már elengedhetetlen. A területen belül a játékfejlesztés hatalmas iparággá nőtte magát ki. Egy színvonalas 2D vagy 3D játék elkészítése ma már rendkívül komoly fejlesztői munkát igényel. Bár az évek során számos platform, developer API és játék motor alakult ki, amelyek nagymértékben segítik a fejlesztők munkáját, sokan vannak, akik szeretnék megérteni a játékok mögötti technológia működését. Ezért maguk építik fel a különböző szoftver komponenseket, melyekből komplex rendszert építenek és írják meg a kép szintézishez és egyéb területhez szükséges algoritmusokat. Jelen publikáció erre a területre fókuszál. Célja, hogy bemutassa azokat az alapvető szükséges komponenseket, amelyek szükségesek egy két dimenziós játék megvalósításához, valamint jó alapul szolgálhatnak további magasabb szintű struktúrák kialakításához.

Downloads

Published

2024-08-24