Ütközés detektálás 2D játékokban

Authors

  • Péter Mileff
  • László Bednarik

DOI:

https://doi.org/10.32968/psaie.2024.4.2

Keywords:

ütközés érzékelés, befoglaló doboz, SAT

Abstract

Az ütközés érzékelés a játékfejlesztés egyik alapvető aspektusa, mivel lehetővé teszi, hogy a játékobjektumok reális és intuitív módon “kommunikáljanak” egymással. A 2D-s játékokban az ütközés érzékelés általában a játékobjektumok befoglaló dobozai vagy alakzatai közötti átfedések ellenőrzésével történik. Azonban a játékok bonyolultabbá válásával kifinomultabb algoritmusok és technikák fejlődtek ki. Jelen cikk áttekintést nyújt a játékokban a 2D ütközések érzékelésére használt különféle algoritmusokról és technikákról. Bemutatásra kerülnek a különböző megközelítések előnyei és hátrányai, mint például a koordináta tengelyekkel párhuzamos befoglaló doboz (AABB), az orientált befoglaló doboz, az elválasztó tengelyek elmélete (SAT) és más hasznos technikák. Ezenkívül megvitatjuk e megközelítések kihívásait és korlátait, és útmutatást adunk a megfelelő megközelítés kiválasztásához a konkrét igények és korlátok alapján.

Downloads

Published

2024-08-24