Per-pixel megvilágítás multi-object modellek esetén
DOI:
https://doi.org/10.32968/psaie.2025.3.4Keywords:
Pixelenkénti megvilágítás, normál simítás, multi-object modellekAbstract
A számítógépes grafikában a per-pixel világítás széles körben alkalmazott technika a valósághű fényhatások elérésére, amely a fény kölcsönhatásait pixelenként számítja ki. Ez a megközelítés lehetővé teszi a felületi jellemzők, például a textúrák és a finomabb részletek megjelenítését, amelyek kulcsfontosságúak a magas minőségű vizuális élményhez. A per-pixel világítás továbbfejlesztésére gyakran alkalmazzák a normal map technikát, amely bonyolult felületi részleteket képes szimulálni a geometriai komplexitás növelése nélkül. Azonban a pontos normálvektor-számítások kihívást jelenthetnek olyab modellek esetén,amelyek több objektumból állnak, ahol különböző orientációjú és geometriájú szomszédos felületek osztoznak ugyanazokon a csúcsokon. Jelen cikk egy olyan módszert mutat be, amely helyes normálvektorok számítását teszi lehetővé több-objektumos modellekhez, biztosítva a vizuálisan konzisztens és valósághű fényhatásokat komplex jelenetekben. A javasolt technika olyan gyakori problémákra ad megoldást, mint a normál-interpolációs problémák és az abból fakadó fény inkonzisztenciák. Az eredmények bemutatják, hogy a módszer jelentősen javítja a per-pixel világítás vizuális minőségét normal map technikával kombinálva, és robusztusabb megoldást nyújt a valós idejű rendereléshez.