Arló. Az iskola szerepe és lehetőségei a társadalmi problémák kezelésében egy hátrányos helyzetű Borsod-Abaúj-Zemplén megyei településen

Szerzők

  • Szenttamási István Tamás Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógia Szakmai, Szakszolgálati és Közművelődési Intézet

Kulcsszavak:

-

Absztrakt

-

Információk a szerzőről

Szenttamási István Tamás, Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógia Szakmai, Szakszolgálati és Közművelődési Intézet

kulturális antropológus, Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógia Szakmai, Szakszolgálati és Közművelődési Intézet, munkatárs

Hivatkozások

évi LXXVII. számú Törvény a nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól.

. évi LXXIX. számú Közoktatási törvény.

évi CXXV. számú Törvény az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításásáról.

(-) (2006): 2000 éves a borsodi szénbányászat. Borsodi Szénbányák, Miskolc.

KSH (2006): Magyarország 2005. Központi Statisztikai Hivatal, Budapest.

Az arlói Széchenyi István Általános Iskola Pedagógiai programja. Arló.

Bernstein, B. (2003): Nyelvi szocializáció és oktathatóság. Meleg Cs. (szerk.), Iskola és Társadalom, 173-197. o. Dialóg Campus, Budapest.

F. Dobossy L. (2003): Ózd és térsége. Ceba Kiadó, Budapest.

Hamvas T. - Kovács O. (2002): Szakértői jelentés az arlói Széchenyi István Általános Iskolában folyó felzárkóztató munka és a szociális hátrányok enyhítését szolgáló tevékenységek elősegítéséről. Kézirat, Ózd.

Havas G. - Kemény I. - Liskó I. (2002): Cigány gyerekek az általános iskolában. Oktatáskutató Intézet-Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest.

Henry, J. (2001): Docility, or Giving The Teacher What She Wants. James H. McDonald (editor), The Applied Anthropology Reader, 330-338. Allyn & Bacon, Boston.

Hollós M. (2002): Bevezetés a kulturális antropológiába. Szimbiózis Alapítvány-ELTE-BTK Kulturális Antropológia Szakcsoport, Budapest.

Ladányi J. - Szelényi I. (2000): Ki a cigány? Forray R. K. (szerk.), Romológia-ciganológia 13-25. Dialóg Campus, Budapest-Pécs.

Lannert J. (2006): Az iskolaeredményességi kutatások nemzetközi tapasztalatai. Lanner J. - Nagy M., Az eredményes iskola. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.

Mihály O. (1998): Bevezetés a nevelésfilozófiába. OKKER Kiadó, Budapest.

Dr. Rémiás T. (szerk.) (2003): Szerencse fel! Szerencse le! Hermann Ottó Múzeum, Miskolc.

Szabó Á.né (1996): Szegénység és iskola. Trezor Kiadó, Budapest.

Vajda Zs. - Kósa É. (2005): Neveléslélektan. Budapest, Osiris.

##submission.downloads##

Megjelent

2008-09-15

Hogyan kell idézni

István Tamás, S. (2008). Arló. Az iskola szerepe és lehetőségei a társadalmi problémák kezelésében egy hátrányos helyzetű Borsod-Abaúj-Zemplén megyei településen . Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek, 5(01), 39–51. Elérés forrás https://ojs.uni-miskolc.hu/index.php/stratfuz/article/view/2660

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok