A városi és elővárosi közlekedés lehetőségei Borsod-Abaúj-Zemplén megyében
Kulcsszavak:
-Absztrakt
-
Hivatkozások
Barna Zs.– Gábor P. 2002: Városkörnyéki személyforgalom nagyvasúti és városi vasúti pályán egyaránt közlekedő járművekkel külföldön, Városi Közlekedés 2002/4.szám, Budapest, 201-209. o.
García-Palomares, J. G. 2010: Urban sprawl and travel to work: the case of the metropolitan area of Madrid, in.: Journal of Transport Geography, 18. évf. 2. szám, 197-213 o.
Haraszti V. 1994: A hazai motoros vontatás kezdetei, in.:Vasúthistória Évkönyv 1994, KÖZDOK, Budapest, 93-109. o.
Kalocsai P. 2011: Városi tömegközlekedés a Nyugat-Dunántúlon 1867–1914, Vasi Múzeumbarát Egylet, Szombathely, 280 o.
Macharis, C. – Pekin, E. 2009: Assessing policy measures for the stimulation of intermodl transport: a GIS-based policy analysis, in.: Journal of Transport Geography, 17. évf. 6. szám, 500-508 o.
Neumann I. 2006: Város, Vidék, Vasút, Magyar Közlekedési Klub, Budapest
Neumann I. 2009: Város, Vidék, Vasút, Magyar Közlekedési Klub, Budapest
Neutens, T. et al. 2011: The relationship between opening hours and accessibility of publis service delivery, in.: Journal of Transport Geography, megjelenés alatt
Priemus, H. – Konings, R. 2001: Light rail in urban regions:what Dutch policymakers could learn from experiences in France, Germany and Japan, in.: Journal of Transport Geography, 9. évf. 3. szám, 187-198 o.
Senior, M. L. 2009: Impacts on travel behaviour of Greater Manchester’s light rail investment, in.: Journal of Transport Geography, 17.évf. 3. szám, 187-197 o.
Spencer, A. H. - Andong W. 1996: Light rail or busway?, in.: Journal of Transport Geography, 4. évf. 4. szám, 239-251 o.
Schwanen T. et al. 2001: Travel behaviour in Dutch monocentris and policentris urban systems, in.: Journal of Transport Geography, 9. évf. 3. szám, 173-186 o.
www.ksh.hu: Központi Statisztikai Hivatal honlapja
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2011 Jéger Gábor
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.