A társadalmi vállalkozások tanácsadás iránti igényei

Szerzők

  • Tokár-Szadai Ágnes Miskolci Egyetem

Kulcsszavak:

társadalmi vállalkozás, üzleti tanácsadás, empirikus felmérés, Északkelet-Magyarország

Absztrakt

A szerző 16 társadalmi vállalkozóval készített mélyinterjú alapján elemzi, hogy a vezetési tanácsadás igénybevételével kapcsolatban milyen tapasztalatokkal rendelkeznek, milyen céllal veszik igénybe a szolgáltatást, mennyire elégedettek a kapott eredménnyel, mit várnak tanácsadóiktól. A társadalmi vállalkozások számára nyújtott tanácsadás speciális elemeinek megfogalmazásához kontrollcsoportként egy korábbi, 2011-12-es kérdőíves felmérésének eredményit alkalmazza, melyben 58 tanácsadó és 77 ügyfél vett részt.

Információk a szerzőről

Tokár-Szadai Ágnes, Miskolci Egyetem

egyetemi docens, PhD, Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

Hivatkozások

Bower, M (1982): The Forces That Launched Management Consulting Are Still at Work. In Journal of Management Consulting 1. Vol. 1982. Fall. Nr. 1.

Kelley, R.E (1986): Consulting The Complete Guide to a Profitable Career. Scribner, New York

Kubr, M. (ed.): Management consulting A guide to the profession (fourth edition) ILO Geneva, 2002

Németh Gy, Papp I (1995): Szolgáltatás menedzsment Aula Kiadó

Poór J (1989): Menedzsment tanácsadás vezetőknek és konzultánsoknak OMIKK Budapest

Poór J (2005): A menedzsment tanácsadás fejlődési tendenciái ISBN 963 05 8198 1 Akadémiai Kiadó Budapest, p. 265

Poór J (2010): Menedzsment-tanácsadási kézikönyv Akadémiai Kiadó, Budapest, p. 695

Sasvári P. (2014): A magyarországi vállalkozások üzleti intelligencia használatának vizsgálata In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Kulturális és társadalmi sokszínűség a változó gazda-sági környezetben: 2. IRI Társadalomtudományi Konferencia. 332 p. Komárno: International Research Institute, 2014. pp. 173-183.

Tokár-Szadai Á (2010): Tanácsadók és vállalkozók tanácsadási értékrendje Borsod-Abaúj-Zemplén megyében (PhD) Miskolc, p. 250

Tokár-Szadai Á (2012): Az üzleti tanácsadási rendszer modellje Vezetéstudomány XLIII. évfo-lyam (különszám) pp.66-73

Tokár-Szadai Á (2014): A vezetési tanácsadási projektek értékelése Vezetéstudomány, XLV. évf. (9. szám) pp. 77-85

Varga Éva (2014): A társadalmi vállalkozások ökoszisztémája Nemzetközi példák és jó gya-korlatok Kék Madár Alapítvány, Aranykezek Bt, 2014 http://www.nesst.org/wp-content/uploads/2014/05/A-t%C3%A1rsadalmi-v%C3%A1llalkoz%C3%A1sok-%C3%B6kosziszt%C3%A9m%C3%A1ja.pdf (letöltve: 2015. 10. 02)

##submission.downloads##

Megjelent

2015-11-15

Hogyan kell idézni

Tokár-Szadai, Ágnes. (2015). A társadalmi vállalkozások tanácsadás iránti igényei. Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek, 12(02), 49–58. Elérés forrás https://ojs.uni-miskolc.hu/index.php/stratfuz/article/view/3386