A társadalmi vállalkozások jellemzői Magyarországon - összefoglaló egy nemzetközi kutatás keretében végzett kérdőíves adatfelvétel eredményeiről

Szerzők

  • Kiss Julianna Miskolci Egyetem

Kulcsszavak:

társadalmi vállalkozás, társadalmi célok, gazdasági tevékenységek, pénzügyek, fenntarthatóság, problémák

Absztrakt

A társadalmi vállalkozások jellemzőiről, helyzetéről kevés friss információval rendelkezünk. Jelen írás az ilyen típusú szervezetekről kíván egyfajta képet adni, 30 db társadalmi vállalkozást vizsgáló kérdőív eredményeinek összefoglalása révén feltáró, nem reprezentatív módszertan használatával. A tanulmányban a válaszadó szervezetek általános adatai; a célok, célcsoportok, tevékenységek; az irányítási szerkezet; valamint a pénzügyek kerülnek bemutatásra. 

Információk a szerzőről

Kiss Julianna, Miskolci Egyetem

doktorjelölt, ELTE TÁTK Szociálpolitika doktori program,
tudományos segédmunkatárs, ME

Hivatkozások

G. FEKETE, É. - VICZE M. - HÁMORI G. (2014): A map of social enterprises and their eco-systems in Europe - Country Report: Hungary. Brüsszel: Európai Bizottság.

ETCHART, N.- HORVÁTH, A. ROSANDIC, A. - SPITÁLSZKY, A. (2014): The State of Social Entrepreneurship in Hungary, SEFORÏS Country Report. Brüsszel: Európai Bizottság.

HORVÁTH, O. (2010): Social Economy in Hungary - National report. ISEDE-NET, Savaria Rehab-Team Nonprofit Ltd.

INTERUNIVERSITY ATTRACTION POLE (IAP) ON SOCIAL ENTERPRISE (SOCENT) 2012-2017 (2015): Overall presentation of the International Co mparative Social Enterprise Models (ICSEM) Project.Elérhető: http://www.iap-socent.be/sites/default/files/20151005%20ICSEM%20overall%20presentation.pdf, letöltés dátuma: 2017.05.08.

PETHEŐ, A. I. (2009): A vállalati társadalmi felelősségvállaláson túl: a szociális vállalkozás. Phd értekezés. Budapest: Budapesti Corvinus Egyetem.

PETHEŐ, A. I.- SZABÓ M. (2009): GEM 2009 Magyarország - Jelentés a szociális vállalkozások magyarországi helyzetéről.

SELUSI (2010): Persoalized Feedback Report. Elérhető: www.selusi.eu, letöltés dátuma: 2017.05.08.

##submission.downloads##

Megjelent

2017-04-15

Hogyan kell idézni

Kiss, J. (2017). A társadalmi vállalkozások jellemzői Magyarországon - összefoglaló egy nemzetközi kutatás keretében végzett kérdőíves adatfelvétel eredményeiről. Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek, 14(01), 40–57. Elérés forrás https://ojs.uni-miskolc.hu/index.php/stratfuz/article/view/4141