A fogyasztói döntéshozatal (kifürkészhetetlen?) útjai a digitális térben a viselkedéstudományok és a pszichológia tükrében

Authors

  • Réka Pusztahelyi Egyetemi docens, Miskolci Egyetem Állam-és Jogtudományi Kar, Civilisztikai Tudományok Intézete, Polgári Jogi Intézeti Tanszék
  • Tímea Buskó Jogpszichológiai szakjogász szakos hallgató, Miskolci Egyetem Állam-és Jogtudományi Kar, ügyész, Nyíregyházi Járási Ügyészség

Keywords:

tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok, személyre szabott reklámozás, digitális fogyasztó, a fogyasztó digitális kiszolgáltatottsága

Abstract

A digitális piacon, a big data, a mesterséges intelligencia és a profilalkotás alkalmazása hihetetlen léptékben alakítja át a fogyasztói döntéshozatal folyamatát, amelyet a szabályozásnak és a jogalkalmazásnak is figyelemmel kell kísérnie. A problémák feltárásában a viselkedéstudomány, a pszichológia és az idegtudományok is segítséget nyújtanak. A profilalkotás segítségével a vállalkozások mindinkább törekednek egyedileg is megismerni az egyes
fogyasztók preferenciáit és gyengéit, ezért a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok körében az átlagos, illetve a kiszolgáltatott fogyasztó hagyományos jogi fogalmai is felülvizsgálatra,illetve a digitális kiszolgáltatottsággal való kiegészítésre szorulnak.

Downloads

Published

2022-12-16

How to Cite

Pusztahelyi, R., & Buskó, T. (2022). A fogyasztói döntéshozatal (kifürkészhetetlen?) útjai a digitális térben a viselkedéstudományok és a pszichológia tükrében. Publicationes Universitatis Miskolcinensis Sectio Juridica Et Politica, 40(2.), 329–353. Retrieved from https://ojs.uni-miskolc.hu/index.php/juridicaetpolitica/article/view/2609

Issue

Section

Articles