A fogyasztói döntéshozatal (kifürkészhetetlen?) útjai a digitális térben a viselkedéstudományok és a pszichológia tükrében
Kulcsszavak:
tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok, személyre szabott reklámozás, digitális fogyasztó, a fogyasztó digitális kiszolgáltatottságaAbsztrakt
A digitális piacon, a big data, a mesterséges intelligencia és a profilalkotás alkalmazása hihetetlen léptékben alakítja át a fogyasztói döntéshozatal folyamatát, amelyet a szabályozásnak és a jogalkalmazásnak is figyelemmel kell kísérnie. A problémák feltárásában a viselkedéstudomány, a pszichológia és az idegtudományok is segítséget nyújtanak. A profilalkotás segítségével a vállalkozások mindinkább törekednek egyedileg is megismerni az egyes
fogyasztók preferenciáit és gyengéit, ezért a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok körében az átlagos, illetve a kiszolgáltatott fogyasztó hagyományos jogi fogalmai is felülvizsgálatra,illetve a digitális kiszolgáltatottsággal való kiegészítésre szorulnak.