Az informatikus hallgatók tanítási-tanulási folyamatának javítása játékalapú tanulással

A LimEszelős didaktikai játék fejlesztésének és eredményeinek bemutatása

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.35925/j.multi.2022.1.3

Kulcsszavak:

játék-alapú tanulás, didaktikai játék, aktív tanulási módszerek, kiscsoportos oktatás, sorozat határértéke, kártyajátékok

Absztrakt

A valós számsorozat, a konvergencia és a határérték (limesz) fogalmakkal valamennyi informatikai képzési területre felvett hallgató találkozik az első félév matematikai analízis kurzusa során. A hallgatók figyelmének, érdeklődésének megtartásához hathatós támogatást adnak azok az oktatási módszerek, amelyek bizonyítottak a Z generációs hallgatók motiválásával kapcsolatban. A játékalapú tanulás (game-based learning) előnyeire alapozva fejlesztettük LimEszelős elnevezésű kártyajátékunkat, amelyet a valós számsorozatok nevezetes határértékeinek tanulására és gyakorlására hoztunk létre 4–10 fős tanulói csoportok számára. Cikkünkben a játék bemutatása mellett a kétéves kísérleti szakaszban szerzett tapasztalatainkat összegezzük.

Megjelent

2022-05-15