Az informatikus hallgatók tanítási-tanulási folyamatának javítása játékalapú tanulással
A LimEszelős didaktikai játék fejlesztésének és eredményeinek bemutatása
DOI:
https://doi.org/10.35925/j.multi.2022.1.3Kulcsszavak:
játék-alapú tanulás, didaktikai játék, aktív tanulási módszerek, kiscsoportos oktatás, sorozat határértéke, kártyajátékokAbsztrakt
A valós számsorozat, a konvergencia és a határérték (limesz) fogalmakkal valamennyi informatikai képzési területre felvett hallgató találkozik az első félév matematikai analízis kurzusa során. A hallgatók figyelmének, érdeklődésének megtartásához hathatós támogatást adnak azok az oktatási módszerek, amelyek bizonyítottak a Z generációs hallgatók motiválásával kapcsolatban. A játékalapú tanulás (game-based learning) előnyeire alapozva fejlesztettük LimEszelős elnevezésű kártyajátékunkat, amelyet a valós számsorozatok nevezetes határértékeinek tanulására és gyakorlására hoztunk létre 4–10 fős tanulói csoportok számára. Cikkünkben a játék bemutatása mellett a kétéves kísérleti szakaszban szerzett tapasztalatainkat összegezzük.
##submission.downloads##
Megjelent
2022-05-15
Folyóirat szám
Rovat
Publikációk