RLE alapú szoftveres raszterizáció
DOI:
https://doi.org/10.35925/j.multi.2022.2.1Kulcsszavak:
valós idejű megjelenítés , szoftveres raszterizáció, optimalizációAbsztrakt
A számítógépes grafika piacát napjainkban a GPU alapú technológiák uralják. A modern architektúrával rendelkező, egyre gyorsabb központi egységek azonban új lehetőségeket nyitnak meg a klasszikus szoftveres raszterizáció területén. A GPU technológiák fejlődése funkcionalitás szempontjából csaknem elérte határait, így a jövőben technológiai átalakulásuk a szoftveres megjelenítés irányába fog elmozdulni. Szoftveres esetben a rugalmasság még mindig nagyobb, mint GPU esetén. Jelen publikáció gyakorlati szempontból tekinti át a kétdimenziós megjelenítés problémáit és lehetőségeit. Hatékony megoldást javasol az átlátszó színkomponenssel rendelkező textúrák gyors raszterizációjára. Az eljárás alkalmazhatóságát teszteredményeken keresztül mutatja be összehasonlítva más technikákkal és a GPU megvalósítással.