A hatékony e-mail-marketing kialakítása a mesterséges intelligencia relevanciáját figyelembe véve
DOI:
https://doi.org/10.35925/j.multi.2024.4.4Kulcsszavak:
email marketing, hatékonyság, tartalommarketing, mesterséges intelligencia, online marketingAbsztrakt
A tanulmány az email marketing hatékonyságára vonatkozó ismereteket térképezi fel szakirodalmi áttekintés alapján, majd a mesterséges intelligencia (MI) relevanciájára tér ki. Mint arra számos kutató rámutatott, az MI az automatizálás, perszonalizáció mellett a tartalommarketing területén is befolyásolja az email marketinget, mely a vállatok által gyakran használt, magas ROI-t eredményező csatornaként értelmezhető. A tanulmány alapját MI által és szakember által készített hírlevelek képezik. Erről a Z generációs egyetemi hallgatók mintája úgy vélekedett, hogy az MI relevánsabb tartalmat alkotott, azonban a 3 hónapon át futó, 630.000 kiküldött levelet vizsgáló kísérlet ellenkező eredményt mutatott.
##submission.downloads##
Megjelent
2024-10-24
Folyóirat szám
Rovat
Publikációk