Osztott 2D raszterizációs modell többmagos processzorok számára
Absztrakt
A grafikus feldolgozó egység (GPU) mára életünk szerves részévé vált mind az asztali mind pedig a hordozható eszközök révén. A dedikált hardvernek köszönhetően a vizualizáció jelentősen felgyorsult, a szoftverek pedig kizárólag ma már csak a GPU-t használják raszterizációra. Nem szabad elfeledkeznünk azonban, hogy a grafikus eszközök mellett a központi egység (CPU) is jelentős fejlődésen ment keresztül. Megjelentek a többmagos architektúrák és modern utasításkészletek, melyek új lehetőségeket rejtenek magukban. Jelen publikáció célja annak a vizsgálata, hogy egy mai többmagos központi egység hogyan és milyen hatékonysággal illeszkedhet be a kétdimenziós raszterizáció folyamatába, milyen előnyökkel és szűk keresztmetszetekkel rendelkezik az erre alapozott vizualizációs modell. Továbbá választ kapunk arra a kérdésre, hogy lehetséges-e egy olyan szoftveres megjelenítő motort készíteni, amely megfelel a mai játékok igényeinek.