Autóemblémák az állatvilágból

Szerzők

  • Dömötör Csaba Miskolci Egyetem

DOI:

https://doi.org/10.35925/j.multi.2020.1.20

Kulcsszavak:

természeti analógiák, autóipar, logó, embléma, márkaarculat

Absztrakt

A természetről másolni hatáselveket és hatáshordozókat vagy akár konkrét formát, konstrukciót, színezetet vagy éppen mintázatot legtöbbször kifizetődő vállalkozás. A régről ismert, így az emberek tudatalattijában gyökerező alakzatok használatával a vásárlók szemében tartósságot sugárzó, bizalmat ébresztő, vagy egyszerűen csak használatra alkalmas és tetszetős forma- illetve színvilágú termékeket tervezhetünk. Ez abban az esetben is igaz, ha a fellelt természeti analógia nem a termékben magában köszön vissza, hanem az azt forgalmazó cég emblémájának meghatározó grafikai eleme. Ez a cikk az autóipari vállalatok emblémáiban fellelhető természeti motívumokat rendszerezi és bemutatja ezek márkaarculatban betöltött szerepét.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-05-14