Késztermékek kezeléseinek optimálhatósági vizsgálata
DOI:
https://doi.org/10.35925/j.multi.2020.4.34Kulcsszavak:
Logisztika 4.0, ellátási lánc menedzsment, vevőkiszolgálás fejlesztés, optimalizálásAbsztrakt
Jelen cikkem a Logisztika 4.0 prosperáló hatására a belső vállalati logisztikai folyamatokkal foglalkozik, hiszen a teljes ellátási lánc eredményes és korszerű fenntartása kiemelt logisztikai feladat. A kutatásom egy fiktív bázisvállalat késztermékeinek kiszerelési tevékenységeit elemzi annak érdekében, hogy a folyamatok intenzifikálhatóak legyenek. Kiemelten foglalkozom a lehetséges egységrakományképzési, csomagolási, tárolási és árukiadási folyamatokkal, valamint ezek kapacitásaival. A cikk célja az, hogy alternatív megoldásokat mutassak be az árukiadás belső folyamatainak áteresztő képességének javítására és az azonosított szűk keresztmetszetek feloldására. A bemutatott matematikai modell segítségével lehetővé válik a meglévő erőforrások optimális allokációja a jelenlegi logisztikai terület hatékony üzemeltetésére.