Kódminőség mérése a programozás tanulását támogató rendszerekben
DOI:
https://doi.org/10.35925/j.multi.2020.2.52Kulcsszavak:
programozás gyakorlás, automatikus kódértékelés, kódminőség-mérésAbsztrakt
A cikkben bemutatásra kerül néhány programozástanulást támogató online rendszer, amelyek a kezdő programozók számára nyújtanak segítséget a programozás otthoni, önálló gyakorlásához. Az alkalma-zások tesztelése során összegyűjtésre került ezek funkcionalitása és a felsőfokú oktatásba való integrálás tekintetében hozzáadásra került két lényeges követelmény: a feladatmegoldáshoz használt idő mérése és a kód minőségi jellemzése. Az ezen elvárások figyelembevételével létrehozott webes alkalmazás haszná-lata a cikk végén kerül bemutatásra egy példán keresztül.
##submission.downloads##
Megjelent
2020-12-16
Folyóirat szám
Rovat
Publikációk