Társadalmi innovációs lehetőségek a turizmusban
DOI:
https://doi.org/10.35925/j.multi.2021.2.48Kulcsszavak:
innováció, turizmus, tematikus turizmusfejlesztés, társadalmi innovációAbsztrakt
A társadalmi innováció nem más, mint új megoldások kidolgozása és megvalósítása társadalmi problémák megoldása érdekében. A legtöbb magyar és nemzetközi szakirodalom a társadalmi marketinget és más, területfejlesztési megközelítéseket dolgoz fel, s csak ritkán vizsgálja a jelenséget a turizmussal kapcsolatban. Számos kutatás vizsgálódik a kérdéskörben a vállalkozások szemszögéből (pl. Howards-Grenville et al 2014, Schrempf 2014), intézményi oldalról (pl. Dorado 2013, Zietsma és Lawrence 2010), vagy menedzsment, CSR és interszektorális partnerségi viszonyban (pl. De Bakker et al 2005). Mindemellett, találunk társadalmi innovációs jó gyakorlatot a turizmusban is, pl. a tematikus utak terén (pl. Lourens 2007). Jelen tanulmány a szakirodalmi áttekintés mellett a társadalmi innovációk turisztikai alkalmazási lehetőségeit veszi számba, bemutatva néhány jó gyakorlatot, eredményes példát, majd néhány hazai alkalmazási lehetőségre mutat rá a tematikus turizmusfejlesztés területéről.