A munkaerőpiaci-területi mobilitás vizsgálatának új dimenziói, kutatási módszerei és azok alkalmazása
Kulcsszavak:
modell, mobilitás, munkaerőpiac, leghátrányosabb helyzetű kistérségekAbsztrakt
A jelen írás egy olyan új kutatási/elemzési módszert, mobilitás értékelési modellt mutat be, amely segítségével feltárhatóak, értékelhetőek, rangsorolhatóak és térképezhetőek az egyes települések térbeli, mobilitási minőségei, ezáltal pedig feltárhatóak annak korlátozó faktorai, fejlesztési lehetőségei. A bemutatott eszköz alkalmazását a Dráva-mente leghátrányosabb helyzetű kistérségeinek példáján keresztül szemlélteti, ezáltal világítva meg Magyarország egyik szubperifériája mobilitási problematikájának rendszerét.
Hivatkozások
CSERES-GERGELY ZSOMBOR (2003): Közelkép. Munkaerőpiaci egyenlőtlenségek és földrajzi mobilitás Magyarországon. http://econ.core.hu/doc/mt/2003/hun/kozelkep.pdf 171 p.
KERESZTES LÁSZLÓ LÓRÁNT (2006): A munkaerő-piaci (területi) alkalmazkodás képessége Baranya megye falvaiban. Modern Geográfia, 2006/1., pp. 1-13.
KULCSÁR GÁBOR (2006): A munkaerő területi mobilitását akadályozó tényezők. Esély 2006/3. pp. 61-84.
Elektronikus források
Vasúti közlekedéssel kapcsolatos adatok: (utolsó letöltés: 2014. szeptember 25.)
Buszközlekedéssel kapcsolatos adatok: (utolsó letöltés: 2014. szeptember 25.)
Központi Statisztikai Hivatal: <http://ksh.hu/> (utolsó letöltés: 2014. szeptember 25.)
Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat: (utolsó letöltés: 2014. szeptember 25.)
GoogleMaps: <https://.map.google.hu> (utolsó letöltés: 2014. szeptember 25.)
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.