A közszolgáltatásokkal szembeni elvárások teljesítése szervezeti integritással

Szerzők

  • Pulay Gyula Miskolci Egyetem

Kulcsszavak:

integritás, antikorrupció, megfelelőség, gazdasági jog, közintézmény, közszolgáltatás

Absztrakt

Az állam a közszolgáltatások általános hozzáférhetőségére törekszik. Következésképpen a közszolgáltatások szabályozása társadalmi elvárásokat, követendő értékeket is fogalmaz meg a közszolgáltató szervezetekkel szemben. Ezen elvárásoknak akkor tudnak megfelelni, ha szabálykövetéstől továbblépnek az értékkövetésig, azaz megteremtik szervezeti integritásukat. A cikk felvázolja az alkotmányos szabályozástól a szervezeti integritásig tartó folyamatot, majd – a többségi állami tulajdonú gazdasági társaságok és a víziközmű társaságok példáján keresztül – bemutatja a szervezeti integritás kiépítésének gyakorlati tapasztalatait is.

Információk a szerzőről

Pulay Gyula, Miskolci Egyetem

tanszékvezető, PhD, egyetemi docens, Miskolci Egyetem
vezető számvevő, Állami Számvevőszék

Hivatkozások

BÁGER G. (2015): A korrupció elleni küzdelem integritás alapú szemlélete, módszertani alapjai és nemzetközi tapasztalatai. In: Antikorrupció és integritás Nemzeti Közszolgálati Egyetem Budapest pp.23-48.

DARGAY E. (2015): Integritás, mint a korrupciómegelőzés eszköze a közigazgatásban. Polgári Szemle 11. évfolyam 4-6. szám pp. 361-371.

DOMOKOS L. (2015): Átláthatóság, elszámoltathatóság, integritás – az etikus közpénzügyi menedzsment három alapelve. Polgári Szemle, 11. évfolyam 4-6. szám pp.13-20.

DOMOKOS L. - PULAY GY. (2015): Strengthening integrity against corruption: The Integrity Project of the State Audit Office of Hungary. International Journal of Government Auditing 42:(3) pp. 22-26.

DOMOKOS L./PULAY GY./GERGELY SZ./SZABÓ Z. GY. (2015): Az integritás kultúrájának meghonosítása a magyar közszférában. Állami Számvevőszék Budapest.

JENEI Z.-NÉ/PULAY GY. (2016): RÉS-elemzés: Módszer a szervezeti integritás kiépítésének és működése ellenőrzésének elősegítésére. Új Magyar Közigazgatás, 2016. 1. sz. pp.33-40.

KOCZISZKY GY. (2015): Fiskális impulzusok területi hatásainak elemzése. VII. Magyar Földrajzi Konferencia kiadványa. Miskolc, pp. 298-305.

KLOTZ P./PULAY GY. (2011): Térképen a korrupciós kockázatok – Integritás Felmérés 2011. Magyar Közigazgatás, 61. évfolyam 2. szám pp.66-78.

NÉMETH E./KÖRMENDI G./KISS B. (2011): Korrupció és nyilvánosság. Pénzügyi Szemle, 56. évfolyam 1. szám pp. 57-65.

OECD (2009): Towards a Sound Integrity Framework: Instruments, Processes, Structures and Conditions for Implementation. OECD Párizs

PALLAI K. (2015): Integritásoktatás a közszolgálati képzésben – az építkező oktatás a fejlődő integritásért. In: Antikorrupció és integritás Nemzeti Közszolgálati Egyetem Budapest pp. 93-108.

PULAY GY. (2014): A korrupció megelőzése a szervezeti integritás megerősítése által. Pénzügyi Szemle, 59:(2) pp. 151-166.

PULAY GY./SZATMÁRI J./VASVÁRINÉ MOLNÁR J./SZABÓ Z. GY. (2015): Összefoglaló tanulmány a 2015. évi Integritás felmérés eredményeiről. Állami Számvevőszék, 2015. december http://www.asz.hu/tanulmanyok/2015/osszefoglalo-tanulmany-a-2015-evi-integritas-felmeres-eredmenyeirol/tanulmany-integritas.pdf

PULAY GY./MAROSI GY./VIDA C./FERENCZ K. ZS. (2016): Elemzés a többségi állami tulajdonú gazdasági társaságok körében végzett integritás felmérés eredményeiről. https://asz.hu/storage/files/files/Publikaciok/Elemzesek_tanulmanyok/2016/gt_integritas_tanulmany.pdf?ctid=976

VERESNÉ SOMOSI M. (2013): Teljesítményalapú szervezetalakítás: elmélet és módszertan. Miskolci Egyetemi Kiadó, Miskolc.

##submission.downloads##

Megjelent

2016-11-15

Hogyan kell idézni

Pulay, G. (2016). A közszolgáltatásokkal szembeni elvárások teljesítése szervezeti integritással. Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek, 13(02), 17–40. Elérés forrás https://ojs.uni-miskolc.hu/index.php/stratfuz/article/view/3608