Fulfilling the expectations of public services with organizational integrity

Authors

  • Gyula Pulay University of Miskolc

Keywords:

integrity, anti-corruption, compliance, economic law, public institution, public service

Abstract

The state seeks to make the public services generally available. Consequently the regulation of public services arises social expectations, and norms for the public utility organizations. They can suit these expectations, when they make a step further from regulation following towards value following, so when they create their organizational integrity. The article outlines the process from constitutional regulation to the organizational integrity , and after that – in the example of mostly state owned enterprises/organizations and of the water utility company – it represents the empirical experiences of creating organizational integrity.   

Author Biography

Gyula Pulay, University of Miskolc

Head of Department, PhD, Associate Professor, University of Miskolc

Chief Auditor, State Audit Office of Hungary

References

BÁGER G. (2015): A korrupció elleni küzdelem integritás alapú szemlélete, módszertani alapjai és nemzetközi tapasztalatai. In: Antikorrupció és integritás Nemzeti Közszolgálati Egyetem Budapest pp.23-48.

DARGAY E. (2015): Integritás, mint a korrupciómegelőzés eszköze a közigazgatásban. Polgári Szemle 11. évfolyam 4-6. szám pp. 361-371.

DOMOKOS L. (2015): Átláthatóság, elszámoltathatóság, integritás – az etikus közpénzügyi menedzsment három alapelve. Polgári Szemle, 11. évfolyam 4-6. szám pp.13-20.

DOMOKOS L. - PULAY GY. (2015): Strengthening integrity against corruption: The Integrity Project of the State Audit Office of Hungary. International Journal of Government Auditing 42:(3) pp. 22-26.

DOMOKOS L./PULAY GY./GERGELY SZ./SZABÓ Z. GY. (2015): Az integritás kultúrájának meghonosítása a magyar közszférában. Állami Számvevőszék Budapest.

JENEI Z.-NÉ/PULAY GY. (2016): RÉS-elemzés: Módszer a szervezeti integritás kiépítésének és működése ellenőrzésének elősegítésére. Új Magyar Közigazgatás, 2016. 1. sz. pp.33-40.

KOCZISZKY GY. (2015): Fiskális impulzusok területi hatásainak elemzése. VII. Magyar Földrajzi Konferencia kiadványa. Miskolc, pp. 298-305.

KLOTZ P./PULAY GY. (2011): Térképen a korrupciós kockázatok – Integritás Felmérés 2011. Magyar Közigazgatás, 61. évfolyam 2. szám pp.66-78.

NÉMETH E./KÖRMENDI G./KISS B. (2011): Korrupció és nyilvánosság. Pénzügyi Szemle, 56. évfolyam 1. szám pp. 57-65.

OECD (2009): Towards a Sound Integrity Framework: Instruments, Processes, Structures and Conditions for Implementation. OECD Párizs

PALLAI K. (2015): Integritásoktatás a közszolgálati képzésben – az építkező oktatás a fejlődő integritásért. In: Antikorrupció és integritás Nemzeti Közszolgálati Egyetem Budapest pp. 93-108.

PULAY GY. (2014): A korrupció megelőzése a szervezeti integritás megerősítése által. Pénzügyi Szemle, 59:(2) pp. 151-166.

PULAY GY./SZATMÁRI J./VASVÁRINÉ MOLNÁR J./SZABÓ Z. GY. (2015): Összefoglaló tanulmány a 2015. évi Integritás felmérés eredményeiről. Állami Számvevőszék, 2015. december http://www.asz.hu/tanulmanyok/2015/osszefoglalo-tanulmany-a-2015-evi-integritas-felmeres-eredmenyeirol/tanulmany-integritas.pdf

PULAY GY./MAROSI GY./VIDA C./FERENCZ K. ZS. (2016): Elemzés a többségi állami tulajdonú gazdasági társaságok körében végzett integritás felmérés eredményeiről. https://asz.hu/storage/files/files/Publikaciok/Elemzesek_tanulmanyok/2016/gt_integritas_tanulmany.pdf?ctid=976

VERESNÉ SOMOSI M. (2013): Teljesítményalapú szervezetalakítás: elmélet és módszertan. Miskolci Egyetemi Kiadó, Miskolc.

Downloads

Published

2016-11-15

How to Cite

Pulay, G. (2016). Fulfilling the expectations of public services with organizational integrity. Strategic Issues of Northern Hungary, 13(02), 17–40. Retrieved from https://ojs.uni-miskolc.hu/index.php/stratfuz/article/view/3608