A társadalmi innováció és integrált vidékfejlesztés – két jó gyakorlat

Szerzők

  • Gusztáv Nemes MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont

Kulcsszavak:

társadalmi innováció, társadalmi tanulás, reflexív ügynökség, vidékfejlesztés, Bio-szentandrás, LEADER

Absztrakt

Cikkünkben annak járunk utána, hogy a vidékfejlesztési politika és a helyi fejlesztési törekvések összetalálkozásában milyen szerepet játszik a társadalmi innováció és a hozzá kapcsolódó társadalmi tanulás; ez utóbbinak milyen tartalma, feltételei, eredményei lehetnek. Két esettanulmányban mutatjuk meg, hogy a helyi értékeket, adottságokat hogyan lehet mai köntösbe öltöztetve innovatív módon, erőforrásként hasznosítani a fejlesztésben, és milyen szerepet kapnak mindebben a vidékfejlesztés ’magányos hősei’.

Információk a szerzőről

Gusztáv Nemes, MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont

tudományos főmunkatárs, MTA, KRTK, Közgazdaság-Tudományi Intézet

Hivatkozások

Bíró, Sz. Nemes, G. (2014) Vidékfejlesztési támogatások, lehívások, eredmények Gazdálkodás, 2014/3, pp. 247-262.

EC, E. C. (2013). "Social innovation research in the European Union: approaches, findings and future directions." Publications Office of the European Union, Luxembourg.

Eversole, R. (2011): Community Agency and Community Engagement: Re-theorising Participation in Governance. Journal of Public Policy, vol: 31 (01) pp: 51-71

High, C. – Singh, N. – Petheram, L. – Nemes, G. (2012)): Defining Participatory Video from Practice, In: Handbook of Participatory Video, Milne E, Mitchell, C. De Lange, N. (ed.) (2012) Handbook of Participatory Video, Altamira Press UK ISBN 978-0-7591-2113-3

Hooghe, L. and– Marks, G. (2003)): Unraveling the central state, but how? Types of multi-level governance. Vienna Institute for Advanced Studies, 87 Reihe Politikwissenschaft Political Science Series, Vienna

Horváth Eszter, E. (2013): Kicsik között a legkisebbek – a törpefalvak sikerességének kulcstényezői, doktori disszertáció, Széchényi István Egyetem, Regionális- és Gazdaságtudományi Doktori Iskola, Győr p.205

Kozma, T., . –Teperics, K.,. – Erdei, G., and. – Tőzsér, Z. (2011).): A társadalmi tanulás mérése - egy határokon átnyúló térség (Bihar - Bihor Eurorégió) esete. Magyar Pedagógia, 111. évfolyam, pp. 189-206.

Marks, G. (1993)): Structural policy and multi-level governance in the European Community, In: The state of the European Community Boulder, Cafruny, A and Rosenthal,G (Eds.) The state of the European Community Boulder, CO: Lynne Rienner pp. 391–411

Nemes, G. – High, C. – Augustyn, A. (2013): Beyond the New Rural Paradigm: Project state and collective reflexive agency, In.: Territorial Cohesion in Rural Europe: The Relational Turn in Rural Development (Regions and Cities), Copus, A. – De Lima, P. (Eds.), Routledge

Nemes, G. Fazekas, Zs. and Márquez, A.G. (2013) Vidékfejlesztés valódi decentralizációval - A LEADER Program megvalósítása Spanyolország Andalúzia tartományában, MTA KRTK KTI Discussion Papers, MT-DP - 2013/1 – Available at: http://econ.core.hu/file/download/mtdp/MTDP1301.pdf [Accessed on 22nd November 2013]

OECD (2006)): The new rural paradigm: policies and governance, in OECD Rural Policy Reviews, Paris: OECD Publications.

Reed, M. S., A. C.. – Evely, G.A. C. – Cundill, I.G. – Fazey, J.I. – Glass, A.J. – Laing, J.A. – Newig, B.J. – Parrish, C.B. – Prell, C. Raymond, and L. C. – Stringer. , L.C. (2010.): What is social learning? Ecology and Society 15(4): r1. [online] URL: http://www.ecologyandsociety.org/vol15/iss4/resp1/

Thompson, G. (2003) Between hierarchies and markets: the logic and limits of network forms of organization, Oxford, New York: Oxford University Press

Wenger, E (1998) Communities of practice: learning, meaning, and identity, Cambridge University Press

##submission.downloads##

Megjelent

2018-11-15

Hogyan kell idézni

Nemes, G. (2018). A társadalmi innováció és integrált vidékfejlesztés – két jó gyakorlat. Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek, 15(03), 69–78. Elérés forrás https://ojs.uni-miskolc.hu/index.php/stratfuz/article/view/4262