A digitális társadalmi innováció
Kulcsszavak:
társadalmi innováció, digitális társadalmi innováció, társadalmi problémákAbsztrakt
A digitális társadalmi innováció egy újkeletű jelenség, mely a digitális technológia alkalmazásával próbál társadalmi problémák kezelésére vonatkozó új megoldásokat szolgáltatni. A tanulmány célja a társadalmi innováció és a digitális társadalmi innováció értelmezésének és a társadalmi innováció működési mechanizmusának a feltárása. Emellett részletesen taglalja a digitális társadalmi innováció különféle megjelenési formáit, céljait, alapértékeit és előfeltételeit. A tanulmány a sikertényezők, a nemzetközi jó gyakorlatok bemutatásával, valamint a szerző következtetéseinek a bemutatásával zárul.
Hivatkozások
ANDREASEN A. R. (2003). The Life Trajectory Of Social Marketing. Some Implications., Marketing Theory Articles, Vol. 3 (3), 293–303
AYOB, N. - TEASDALE, S.- FAGAN, K. (2016). “How Social Innovation ‘Came to Be’: Tracing the Evolution of a Contested Concept.” Journal of Social Policy; Cambridge, 45, 635–653
BAECK, P. - BRIA, F. (2014): Digital Social Innovation. What It Is And What We Are Doing? Nesta. https://media.nesta.org.uk/documents/digital_social_innovation-what-it-is-and-what-we-are-doing.pdf
BENEDEK, J. ÉS TSAI (2015): Regionális társadalmi innováció generálása szakértői rendszer segítségével, Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek (XII.) 2. pp. 4-22.
BRIA, F. (2015) Growing A Digital Social Innovation Ecosystem For Europe, DSI FINAL REPORT, ISBN: 978-92-79-45603-9, DOI: 10.2759/448169
CENTRE FOR SOCIAL INNOVATION, Stanford, 2018, https://www.gsb.stanford.edu/faculty-research/centers-initiatives/csi/defining-social-innovation?fbclid=IwAR10OeTvJwxQNrQmsuL0Qqawu22_TRsHNW2-Fk2mU8qdsOJtL_iw8MyDhQY
“GLOBAL SHAPERS ANNUAL SURVEY 2017”, World Economic Forum, Global Shapers Community, http://shaperssurvey2017.org/static/data/WEF_GSC_Annual_Survey_2017.pdf. letöltve: 2018.10.11.
HAVE, R. – RUBALCABA, L. (2016): Social innovation research: An emerging area of innovation studies? Research Policy. 45. pp. 1923-1935.
HILL, E. (1975): Future-minded sociologists: social innovation. Futures. (April). pp. 174-175
KOCZISZKY, GY. - VERESNÉ SOMOSI, M.– BALATON, K.: A társadalmi innováció vizsgálatának tapasztalatai és fejlesztési lehetőségei. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 48 (6-7). pp. 15-19. https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2017.06.02
KOTLER P. - ZALTMAN. G. (1971). Social Marketing: An Approach to Planned Social Change. Journal of Marketing, Vol. 35, 3–12.
MICHALKÓ, G.– KENESEI, ZS. – KISS, K. – KOLOS, K. – KOVÁCS, E. – PINKE-SZIVA, I.: Társadalmi innováció a turizmus kontextusában. Turizmus Bulletin XVIII. évfolyam 1. szám , 2018, 45-54. o.
MILLARD, J. - CARPENTER, G. (2014): Tepsie: Digital technology in social innovation. A synopsis. 2014.
NAGY, Sz. (2012) A társadalmi marketing, különös tekintettel a környezettudatosság aktuális kérdései Észak-Magyarországon. In: Marketing Oktatók Klubja XVIII. Országos Konferencia 2012, Miskolc, 10. o.
NEMES, G. – VARGA, Á. (2015): Társadalmi innováció és társadalmi tanulás a vidékfejlesztésben – sikerek, problémák, dilemmák, In: „Mérleg és Kihívások” IX. Nemzetközi Tudományos Konferencia, Konferencia kiadvány (szerk.: Veresné Somosi M.), Miskolc, pp. 434-444.
NOVAK, M. (2018): 8 inspiring examples of digital social innovations. http://www.socialinnovationacademy.eu/8-inspiring-examples-digital-social-innovations/
OZMAN, M. - GOSSART, C.: What are digital social innovations? 2017 http://theconversation.com/what-are-digital-social-innovations-79066
PHILLS, J. - DEIGLMEIER, K. - MILER, D. (2008). Rediscovering Social Innovation. Stanford Social Innovation Review.
WESTLEY, F. (2008). “The Social Innovation Dynamic.” SiG@ Waterloo, 2008.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

