The digital social innovation
Keywords:
social innovation, digital social innovation, social problemsAbstract
Digital social innovation is a new phenomenon that aims to provide new solutions to the social problems with the integration of digital technology into innovations. The aim of the study is to explore the concept of (digital) social innovation and to understand how digital social innovation works. In addition, it also discusses in detail the different forms, goals, core values and prerequisites of digital social innovation. The study presents the success factors and international best practices of digital social innovation as well as the author's conclusions.
References
ANDREASEN A. R. (2003). The Life Trajectory Of Social Marketing. Some Implications., Marketing Theory Articles, Vol. 3 (3), 293–303
AYOB, N. - TEASDALE, S.- FAGAN, K. (2016). “How Social Innovation ‘Came to Be’: Tracing the Evolution of a Contested Concept.” Journal of Social Policy; Cambridge, 45, 635–653
BAECK, P. - BRIA, F. (2014): Digital Social Innovation. What It Is And What We Are Doing? Nesta. https://media.nesta.org.uk/documents/digital_social_innovation-what-it-is-and-what-we-are-doing.pdf
BENEDEK, J. ÉS TSAI (2015): Regionális társadalmi innováció generálása szakértői rendszer segítségével, Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek (XII.) 2. pp. 4-22.
BRIA, F. (2015) Growing A Digital Social Innovation Ecosystem For Europe, DSI FINAL REPORT, ISBN: 978-92-79-45603-9, DOI: 10.2759/448169
CENTRE FOR SOCIAL INNOVATION, Stanford, 2018, https://www.gsb.stanford.edu/faculty-research/centers-initiatives/csi/defining-social-innovation?fbclid=IwAR10OeTvJwxQNrQmsuL0Qqawu22_TRsHNW2-Fk2mU8qdsOJtL_iw8MyDhQY
“GLOBAL SHAPERS ANNUAL SURVEY 2017”, World Economic Forum, Global Shapers Community, http://shaperssurvey2017.org/static/data/WEF_GSC_Annual_Survey_2017.pdf. letöltve: 2018.10.11.
HAVE, R. – RUBALCABA, L. (2016): Social innovation research: An emerging area of innovation studies? Research Policy. 45. pp. 1923-1935.
HILL, E. (1975): Future-minded sociologists: social innovation. Futures. (April). pp. 174-175
KOCZISZKY, GY. - VERESNÉ SOMOSI, M.– BALATON, K.: A társadalmi innováció vizsgálatának tapasztalatai és fejlesztési lehetőségei. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 48 (6-7). pp. 15-19. https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2017.06.02
KOTLER P. - ZALTMAN. G. (1971). Social Marketing: An Approach to Planned Social Change. Journal of Marketing, Vol. 35, 3–12.
MICHALKÓ, G.– KENESEI, ZS. – KISS, K. – KOLOS, K. – KOVÁCS, E. – PINKE-SZIVA, I.: Társadalmi innováció a turizmus kontextusában. Turizmus Bulletin XVIII. évfolyam 1. szám , 2018, 45-54. o.
MILLARD, J. - CARPENTER, G. (2014): Tepsie: Digital technology in social innovation. A synopsis. 2014.
NAGY, Sz. (2012) A társadalmi marketing, különös tekintettel a környezettudatosság aktuális kérdései Észak-Magyarországon. In: Marketing Oktatók Klubja XVIII. Országos Konferencia 2012, Miskolc, 10. o.
NEMES, G. – VARGA, Á. (2015): Társadalmi innováció és társadalmi tanulás a vidékfejlesztésben – sikerek, problémák, dilemmák, In: „Mérleg és Kihívások” IX. Nemzetközi Tudományos Konferencia, Konferencia kiadvány (szerk.: Veresné Somosi M.), Miskolc, pp. 434-444.
NOVAK, M. (2018): 8 inspiring examples of digital social innovations. http://www.socialinnovationacademy.eu/8-inspiring-examples-digital-social-innovations/
OZMAN, M. - GOSSART, C.: What are digital social innovations? 2017 http://theconversation.com/what-are-digital-social-innovations-79066
PHILLS, J. - DEIGLMEIER, K. - MILER, D. (2008). Rediscovering Social Innovation. Stanford Social Innovation Review.
WESTLEY, F. (2008). “The Social Innovation Dynamic.” SiG@ Waterloo, 2008.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

