AN INVESTIGATION OF THE ROAD INFRASTRUCTURE IN THE REGION OF NORTHERN HUNGARY
Keywords:
-Abstract
There is a strong interaction between the changes in the traffic conditions and the economic structure of a region. The investments in infrastructure are closely connected with rural and urban development, and are able to exert an influence on regional relations. The present conditions of the North-Hungarian road network restrict economic and social growth, and may be a cause of regional disparity. The study explores the main deficiencies, examines the expectations regarding transport development that are more and more important in the interest of interurban cohesion.
References
Erdősi F. (2004): Európa közlekedése és a regionális fejlődés. Dialóg Campus Kiadó, Budapest.
Fleischer T. (2002): Néhány gondolat a Magyarországot átszelő közlekedési folyosókról. Magyar Tudomány.
Gáspár L. (2003): Útgazdálkodás. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2003.
Glatz F. (2000): Közlekedési rendszerek és infrastruktúráik. Magyar Tudományos Akadémia, Budapest.
K. Button – D. Hensher (2005): Handbook of Transport Strategy, Policy and Institutions. Elsevier.
Területi Statisztikai Évkönyvek. Központi Statisztikai Hivatal, 1995-2004.
Tóth G. (2005): Az autópályák szerepe a regionális folyamatokban. KSH.
Veres L. (2005): Piacok elérhetősége az európai gazdasági térben. Európai Kihívások III. Tudományos Konferencia, Szeged.
www.autopalya.hu
www.nfh.hu
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2006 Ildikó Győrffy
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.