The economic development opportunities in Heves micro-region

Authors

  • Anett Tőzsér Kodolányi János College
  • Krisztina Taralik Kodolányi János College
  • Tamásné Kurcsinka Károly Róbert College
  • Aranka Baranyi Károly Róbert College

Keywords:

entreprises, tourism based on natural values, disadvantaged subregion

Abstract

To promote the internal tourism market became essential objective of Hungary. Beside the role of the capital - as destination - it is necessary to develop the rural possibilities, save their values, and promote their attractions. This purpose is very important because it can mean an excellent loophole for the disadvantaged areas of the country, especially for those that own natural sources. We have to find solutions which can keep the visitors to stay longer in these destinations. This would mean more consumption and more demand for the local services, and this means job for the inhabitants. In this study we examined the position of Heves subregion, especially emphasized the possibilities of Kisköre, which abound with natural sources of attractions. Based on this aspect recent review includes a case study of an entrepreneur, whose example can show a possible solution for develop tourism in the disadvantaged Heves subregion. If we want innovations it is essential to investigate the position of the local ventures, because these ventures can be the main sources of the development. It is likely that they plan for longer time than those ventures that only plan the work for the compulsory actuation period.

 

Author Biographies

Anett Tőzsér, Kodolányi János College

PhD, College Associate Professor

Krisztina Taralik, Kodolányi János College

Phd, College Associate professor

Tamásné Kurcsinka, Károly Róbert College

College Associate Professor

Aranka Baranyi, Károly Róbert College

PhD, College Associate Professor

References

A Tisza-tó térségének felújítása, Sajtóanyag, 2014.04.01. http://www.tiszanana.hu/

Aquaprofit Kft. (2006): Tisza-tavi Régió Turizmusfejlesztési Stratégiája 2007-2013. Megrendelő: Magyar Turizmus Zrt., Budapest.

Bíró T. - Pucsek J. - Sztanó I. (2001): Vállalkozások tevékenységének komplex elemzése, Perfect Gazdasági Kiadó, Budapest

Damodaran, A. (2006): Befektetések értékelése- Módszerek és eljárások, Panem Könyvkiadó Kft., Budapest

Heves Város Önkormányzata www.heves.hu

Hevesi Háziipari Szövetkezet www.hevesfolkart.hu

Hevesi kistérség Értéktára (2011)

http://www.delheves.hu/oldalak/kozkincs/kozkincs.html

http://www.delheves.hu/oldalak/kozkincs/kozkincs.html

KSH (2013) http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/megy/134/heve134.pdf

HVG (2011.december) XXXIII. évfolyam 50. (1698). szám

HVG (2013. július) XXXV. évfolyam 28. (1779). szám

Kisköre Város Önkormányzata www.kiskore.hu

Kistérség Közkincs Kerekasztala (2011): A Hevesi kistérség értéktára. A kiadvány megjelenését támogatta a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Közkincs Program.

Regional Status Report of Hungary 2010, Ministry for national development and economy, VÁTI Nonprofit Ltd,

Salamin Géza (2011): Falu Város Régió, Budapest, VÁTI Nonprofit Kft., 2011/2

Interjúk

Baczur János, osztályvezető, Bükki Nemzeti Park Igazgatóság, 2014.05.20.

Báder Miklósné, elnök, Hevesi Háziipari Szövetkezet, 2014.05.26.

Forgács István munkaszervezet vezető, Tisza-Tarna-Rima mente Fejlesztéséért Közhasznú Egyesület, 2014.05.22.

Pataki Zsolt, ügyvezető igazgató, Kemejkert Kft. 2014.05.20., 2014. 07. 10.

Downloads

Published

2014-06-08

How to Cite

Tőzsér, A., Taralik, K., Kurcsinka, T., & Baranyi, A. (2014). The economic development opportunities in Heves micro-region. Strategic Issues of Northern Hungary, 11(01), 52–62. Retrieved from https://ojs.uni-miskolc.hu/index.php/stratfuz/article/view/3174