Economic development concept of Szikszó

Summary of the 1st prize essay of the 3rd HungarianTown Marketing Competition

Authors

  • Eszter Barta University of Miskolc
  • Dániel Mustos University of Miskolc
  • Zoltán Tahi University of Miskolc

Keywords:

economic development, marketing

Abstract

Our development concept has been elaborated in order to boost the economy of Szikszó. The three members of our team called ME-ZED are Eszter Barta, Dániel Mustos and Zoltán Tahi, students of the Marketing Institute at the University of Miskolc. The name of our team refers to it: ME as University of Miskolc and ZED as the initials of our first names. Our advisor was László Molnár, PhD, lecturer of the Marketing Institute at the University of Miskolc.

As bachelor and master students at the university, we believe that we can contribute to the economic development of our selected town with professionally useful and feasible proposals.

Author Biographies

Eszter Barta, University of Miskolc

student

Dániel Mustos, University of Miskolc

student

Zoltán Tahi, University of Miskolc

student

References

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Közgyűlés, Borsod-Abaúj-Zemplén Megye Területfejlesztési Koncepciója, Helyzetelemzés, 2012

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Közgyűlés - Borsod-Abaúj-Zemplén Megye Területfejlesztési Koncepciója, Javaslattételi szakasz, 2013

Szikszó és Térsége Fejlesztési Társulás, Regio Partner Vidékfejlesztési Kutató- és Tanácsadó Kft, Kompolt: Szikszói Kistérség Agrárstruktúra és Vidékfejlesztési Programja, Szikszó, 2004

Szikszó város Önkormányzata, Szikszó Város Településrendezési Terve, Szikszó, 2011

Szikszó város honlapja (www.szikszo.hu)

Központi Statisztikai Hivatal honlapja (www.ksh.hu)

Piskóti István (2012): Régió- és településmarketing - Marketingorientált fejlesztés, márkázás, Budapest: Akadémiai Kiadó

Downloads

Published

2014-06-08

How to Cite

Barta, E., Mustos, D., & Tahi, Z. (2014). Economic development concept of Szikszó: Summary of the 1st prize essay of the 3rd HungarianTown Marketing Competition. Strategic Issues of Northern Hungary, 11(01), 91–96. Retrieved from https://ojs.uni-miskolc.hu/index.php/stratfuz/article/view/3192