A területi identitás magatartási megnyilvánulásai, különös tekintettel a költözési szándékra és annak magyarázatára
Keywords:
territorial identity, intention to moveAbstract
-
References
AJZEN, I. (1991): The theory of planned behaviour, Organizational Behaviour and Human Decision Processes 50, 179-211., letöltés helye: http://www.nottingham.ac.uk/~ntzcl1/literature/tpb/azjen2.pdf, letöltés ideje: 2014.06.16.
AJZEN, I. (2005): Explaining intentions and behavior. In Attitudes, Personality and Behavior (Second Edition). Milton-Keynes, England: Open University Press, 117-141.
AJZEN, I. – FISHBEIN, M. (1980): Understanding Attitudes and Predicting Social Behaviour. New York: Prentice Hall
BÁNDY, K. (2013): „Hazádnak rendületlenül légy híve”……(?) A magasan képzett magyar munkaerő migrációs hajlandósága az új évezredben, doktori értekezés-tervezet, Győr
CASTELLS (2006): Az identitás hatalma, Gondolat – Infónia, 2006, Budapest, 28-34.
CHEN N. - DWYER L. (2010): The Construction of Place Citizenship Behaviour: From a Resident Perspective, letöltés helye: http://www.anzmac.org/conference_archive/2010/pdf/anzmac10Final00225.pdf, letöltés ideje: 2014. május 21.
CHEN, N. (2012): Conceptualising the Dimensionality of Brand Attachment: to Understand the Long-term Complex Human-Brand Relationship from an Attachment Perspective (letöltés helye:http://anzmac.info/conference/2012/papers/205ANZMACFINAL.pdf, letöltés ideje: 2014. május 21.
DE JONG, G. F. – ROOT, B. D. – GARDNER, R. W. – FAWCETT, J. T. – ABAD, R. G. (1985): Migration Intentions and Behavior: Decision Makingin a Rural Philippine Province. Population and Environment, 8(1/2), 41–62.
DÚLL, A. (2009): A környezetpszichológia alapkérdései - Helyek, tárgyak, viselkedés, Budapest, L'Harmattan
GÖDRI, I. - FELEKY, G. A. (2013): Migrációs tervek megvalósulása egy követéses vizsgálat tükrében. Az előzetes migrációs szándék, a várakozások és a külső elvárások szerepe. Demográfia, 56. évf. 4. szám, 281–332.
HÁRS, Á. (2012): Földrajzi mobilitás. In: Fazekas, K.-Scharle, Á. (szerk.): A magyar foglalkoztatáspolitika két évtizede 1990-2010. Budapest Szakpolitikai Elemző Intézet és MTA KRTK Közgazdaságtudományi Intézet, Budapest
FANG, Y. (2006): Residential Satisfaction, Moving Intention and Moving Behaviours: A Study of Redeveloped Neighbourhoods in Inner-City Beijing, Housing Studies, Vol. 21, No. 5, 671-694.
GRAJCZJÁR, I. -JABLONCZAY, T. (2013): Területi identitás stratégiák I., Felső-Homokhátság Vidékfejlesztési Egyesület
KAHNEMAN, D. - TVERSKY, A. (1984): Choices, Values, and Frames. American Psychologist, Vol. 39. No. 4. 341–350. o. Újraközölve: Kahneman –Tversky (2000) 1–16.
KAHNEMAN D. - TVERSKY A. (2000): Choices, Values, and Frames. Cambridge University Press, Cambridge.
KLEY, S.-MULDER, C. (2008): Considering, planning and realizing migration: The influence of life-course events and perceived opportunities on leaving the city in early adulthood, Migremus Arbeitspapiere Nr. 1/2008, letöltés helye: http://www.migremus.uni-bremen.de/images/stories/workingpapers/consplanreal_06-08-03.pdf, letöltés ideje: 2014.01.16.
KLEY S. - MULDER C. (2010): Considering, planning, and realizing migration in early adulthood. The influence of life-course events and perceived opportunities on leaving the city in Germany. Journal of Housing and theBuilt Environment, 25. 73-94., letöltés helye: http://dare.uva.nl/document/2/81031, letöltés ideje: 2014.01.16.
LENGYEL I. (2003): Globalizációs folyamatok és hatásaik az új térszerveződésre in Lengyel Imre (szerk., 2003): Verseny és területi fejlődés: térségek versenyképessége Magyarországon, JATEPress, Szeged, 3-22. old.
LOSONCZI Á. (1977): Az életmód az időben, a tárgyakban és az értékekben, Gondolat, Budapest
LU M. (1999): Do people move when they say they will? Inconsistencies in individual migration behaviour. Population and Environment, 20(35), 467-488.
LUKOVICS M. (2004): A regionális identitás szerepe a regionális gazdaságfejlesztésben in Czagány L.-Garai L. (szerk.): A szociális identitás, információ és piac, SZTE Gazdaságtudományi Kar Közleményei, JATEPress, Szeged, 214-228.
MARIEN A. (2013): A lakossági elégedettség és a helyben maradást magyarázó tényezők összefüggései, Marketing & Menedzsment (The Hungarian Journal of Marketing and Management), XLVII. évf. 1.sz., 310.old.
NAGY G. D. (2011): Társadalmi tőke és területi kötődés a magyar régiókban, Ph.D. értekezés, Pécsi Tudományegyetem
OLÁH M. (2012): A területi identitás szerepe az igazgatási terek tervezésében, Területi Statisztika, 15. (52.) évfolyam 4. szám, letöltés helye: http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/terstat/2012/04/olah.pdf, letöltés ideje: 2014.01.16.
PALKÓ K. (2010): Az identitás területi dimenziói a politika tükrében, Ph.D. értekezés, Pécsi Tudományegyetem
PATAKI, F. (1997): Identitás – személyiség – társadalom. In: Lengyel Zsuzsanna (szerk.): i. m. 512-523., letöltés helye: http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tkt/szocialpszichologia/ch10s06.html#id608248, letöltés ideje: 2013.06.16.
PISKÓTI I. – DANKÓ L. – NAGY SZ. – MOLNÁR L. – MARIEN A. (2012): A társadalmi marketing paradigmái - elméleti-módszertani alapozó kutatás, K 81718 OTKA-kutatási program beszámolója, Miskolci Egyetem
PUTNAM R. D. - LEONARDI R. - NANETTI R. (1993): Making democracy work: civic traditionsin modern Italy, Princeton University Press
PUTNAM R. D. (2000): Bowling alone. The collapse and revival of American community, New York: Simon & Schuster
ROSSI P. H. (1955): Why families move: a study in the social psychology of urban residential mobility. Glencoe, Ill.: Free Press
SIMMONS J. (1968): Changing Residence in the City: A Review of Intraurban Mobility, Geographical Review, 1968: 622-651.
SZIRMAI V. (2005): A városkutatások továbbfejlesztésének szempontjai: az európai várostudományok jövője, Tér és Társadalom 19. évf. 2005/3-4. 43-59. p.
WOLPERT J. (1964): The Decision Process in Spatial Context, Annals of the Association of American Geographers, 1964: 537-558.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.