Vállalkozói siker és a társadalmi tőke

Szerzők

  • Tóbi István Pécsi Tudományegyetem

Kulcsszavak:

társadalmi tőke, kapcsolati tőke, kapcsolati háló, vállalkozó, vállalkozói siker

Absztrakt

A dolgozat a szociológia által leírt társadalmi tőke, és a vállalkozások kapcsolatát, a társadalmi tőke vállalkozói sikerre gyakorolt hatását vizsgálja. A tanulmány a vállalkozói világ ezen aspektusának jobb megismerése céljából készült. A témakör mélyebb összefüggéseinek megértéséhez szükséges ismeretanyag lényegre törő leírása olvasható. Mindezt a környezeti helyzet bemutatása követi a következő fejezetben, ahol olyan kérdésekre kapunk választ, mint: „Milyen tényezők hatnak a vállalkozói szférára ma Magyarországon? Milyen irányba mutatnak a tendenciák?”. Végül a primer kutatás eredményei kerülnek bemutatásra. Itt már gyakorlati oldalról közelíti a szerző a vizsgált témakört, így olyan további kérdésekre kapunk választ, mint: „Mennyire szükséges a társadalmi tőke a vállalkozás sikerességéhez? Minden vállalkozás számára ugyanolyan fontosságú-e a társadalmi tőke?”.

Információk a szerzőről

Tóbi István, Pécsi Tudományegyetem

V. éves közgazdász hallgató, Pécsi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar

Hivatkozások

Bourdieu, Pierre (2006): Gazdasági tőke, kulturális tőke, társadalmi tőke, In: Lengyel György – Szántó Zoltán (szerk) Gazdaságszociológia szöveggyűjtemény, Aula kiadó, Budapest, pp. 132-146.

Coleman, James S. (2006): A társadalmi tőke az emberi tőke termelésében, In: Lengyel György – Szántó Zoltán (szerk), Gazdaságszociológia szöveggyűjtemény, Aula kiadó, Budapest, pp. 107-131.

Füstös László - Szakolczai Árpád (1999): Kontinuitás és diszkontinuitás az értékpreferenciákban (1977-1998) http://www.mtapti.h/mszt/19993/fustos.htm.

Hámori Balázs (1998): Érzelemgazdaságtan, Kossuth Kiadó, Budapest.

Kuczi Tibor (1996): A vállalkozók társadalmi tőkéi az átalakulásban, In Századvég (nyár), Századvég Kiadó, Budapest, pp. 29–51.

Kuczi Tibor (1999): Vállalkozói kultúra, az életutak finalitása http://www.c3.hu/scripta/scripta0/replika/29/final.htm.

Laki Mihály (1998): Kisvállalkozás a szocializmus után, Közgazdasági Szemle Alapítvány, Budapest.

Robinson, Lindon J. – Schmid, Allan – Siles, Marcelo E. (2000): Is social capital really capital? http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=280892.

Schumpeter, Joseph: A vállalkozó In. Lengyel György (szerk.) (1982): A Vállalkozó, Kiadó: Művelődési Minisztérium Marxizmus-Leninizmus Oktatási Főosztály, Budapest.

Sombart, Werner: A régi típusú burzsoá (In Lengyel György (szerk.) (1982): A vállalkozó.

Szakonyi Péter (szerk.) (2008): A 100 leggazdagabb, Napi Gazdaság Kiadó Kft, Budapest.

Szalai Erzsébet (2001): Gazdasági elit és társadalom a magyarországi újkapitalizmusban, Aula Kiadó, Budapest.

Szalai Erzsébet: Manipulált a 100 leggazdagabb magyar listája, Origo.hu cikk http://www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20021118szalai.html.

A 100 leggazdagabb – Napi Online http://www.a100leggazdagabb.hu/ Letöltve: 2008. október 23.

A haszon nem csúnya szó - Zwack Péter a családról a sikerről, a pénzről http://hetilap.hetek.hu/index.php?cikk=4982 Letöltve: 2008. november 8.

A városalakító - Demján Sándor portréja http://www.minosegiujsagiras.hu/main.php?name=aarticles&id=28. Letöltve: 2008. november 8.

Csányi Sándor portréja I-II.- I. rész: A kívülálló; II. rész: Az aranypolgár http://www.minosegiujsagiras.hu/main.php?name=aarticles&id=17 Letöltve: 2008. november 8.

(http://hetilap.hetek.hu/index.php?cikk=4982).

##submission.downloads##

Megjelent

2009-09-15

Hogyan kell idézni

Tóbi, I. (2009). Vállalkozói siker és a társadalmi tőke. Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek, 6(02), 121–143. Elérés forrás https://ojs.uni-miskolc.hu/index.php/stratfuz/article/view/2776