Személygépkocsi márkaválasztás szocio-kulturális aspektusai
Kulcsszavak:
interkulturális marketing, Kelet-Közép-Európa, márkaválasztás, Skoda AutóAbsztrakt
A vállalatok nemzetközi sikerességének egyik összetevője a külföldi piacok szocio-kulturális sajátosságainak vizsgálata, az azokhoz való alkalmazkodás. A tanulmány a személygépkocsi márkaválasztás sajátosságait a cseh, lengyel, magyar és szlovák piacokon vizsgálja. A Skoda gépkocsik preferálása mellett érzékelhető az etnocentrizmus hatása, valamint a fogyasztói magatartás modellek szocio-kulturális aspektusainak érvényesülése.
Hivatkozások
BLAHÓ, A. – CZAKÓ, E. – POÓR, J. (2015): Nemzetközi menedzsment. Akadémiai Kiadó, Budapest
CAMBRIDGE ENCIKLOPÉDIA (1992), Maecenas Kiadó, Budapest
CZINKOTA, M.R.-RONKAINEN, I.A. (2004): International marketing: A Global Perspective Upper Saddle River, NJ: Addison – Wesley Publ. Co.
DANKÓ, L.(1998): Nemzetközi marketing ME-MI Pro Marketing Egyesület, Miskolc
DANKÓ, L. (2005): Személyes kommunikáció interkulturális kontextusban Marketing & Menedzsment, 2004/6-2005/1 pp.86.-95.
GRIFFIN, R.W. – PUSTAY, M.W. (2010): International Business Pearson – Prentice Hall, New Yersey, USA, 104.p.
HETESI, E. (2016): Milyen lesz a jövő nemzetközi marketingje a hatalmi átalakulások következtében? Vezetéstudomány, BCE, Budapest, pp. 11-14.
LEVITT, TH.(1983): The Globalization of Markets – Harvard Business Review in: Globális marketing Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1999. pp.199-215.
PROBÁLD, F. – SZABÓ, P. (2005): Európa térszerkezetének modelljei. In: Dövényi Z.–Schweitzer F. (szerk.): A földrajz dimenziói. MTA Földrajztudományi Kutatóintézet, Budapest, 2005. pp. 159-170.
REKETTYE, G. (2016): A hatalmi átalakulás megatrendje és a nemzetközi marketing, Vezetéstudomány, BCE, Budapest, pp. 3-10.
REKETTYE, G. − TÓTH, T. − MALOTA, E. (2015): Nemzetközi marketing, Akadémiai Kiadó, Budapest
USINIER, J.C. (1996): Marketing Across Cultures Prentice Hall, Europa, First Published
Internetes források:
http://www.autorevue.cz/cesky-trh-v-roce-2015-nejprodavanejsi-modely-absolutne-i-podle-trid
http://www.auto.cz/cesky-trh-roce-2013-zebricek-modelu-znacek-78807
http://www.auto.cz/30-nejprodavanejsich-modelu-roku-2010-54360
http://moto.pl/MotoPL/56,88389,19436611,najpopularniejsze-modele-w-2015-r-w-polsce,,2.html
http://www.motofakty.pl/artykul/najchetniej-kupowane-auta-w-2014-roku.html
http://moto.onet.pl/raporty/najchetniej-kupowane-samochody-w-polsce-w-2013-roku/l2w0z
http://moto.onet.pl/raporty/najchetniej-kupowane-samochody-w-polsce-w-2013-roku/l2w0z
http://www.motofakty.pl/artykul/najpopularniejsze-auta-w-polsce-w-2011-roku.html
http://automotiveblog.pl/2011/02/10/najpopularniejsze-samochody-w-polsce-w-2010-roku/
http://jarmuipar.hu/2017/01/milyen-kocsikat-vettek-magyarok-2016-ban/
http://www.autostart.hu/blog/?p=7920#.WcLRw9G8pPY
https://vs.hu/magazin/osszes/ez-magyarorszag-10-legnepszerubb-autoja-0130#!s0
http://hvg.hu/cegauto/20120102_nepszeru_autok
http://hvg.hu/cegauto/20110113_top_15_auto
https://www.aktuality.sk/clanok/407550/najpredavanejsie-auta-na-slovensku-za-minuly-rok/
http://autobild.cas.sk/clanok/210312/najpredavanejsie-auta-za-rok-2015-na-slovensku
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/351866-trh-s-autami-vlani-konecne-rastol-ale-len-vdaka-firmam/
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/278642-najpredavanejsie-auta-na-slovensku/
https://www.etrend.sk/auto/auta-sa-vlani-predavali-lepsie-pozrite-si-tabulky.html
https://www.webnoviny.sk/najpredavanejsie-auta-na-slovensku-za-rok-2010/
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.