Személygépkocsi márkaválasztás szocio-kulturális aspektusai

Szerzők

  • Dankó László Miskolci Egyetem
  • Farkas Zsuzsanna Miskolci Egyetem

Kulcsszavak:

interkulturális marketing, Kelet-Közép-Európa, márkaválasztás, Skoda Autó

Absztrakt

A vállalatok nemzetközi sikerességének egyik összetevője a külföldi piacok szocio-kulturális sajátosságainak vizsgálata, az azokhoz való alkalmazkodás. A tanulmány a személygépkocsi márkaválasztás sajátosságait a cseh, lengyel, magyar és szlovák piacokon vizsgálja. A Skoda gépkocsik preferálása mellett érzékelhető az etnocentrizmus hatása, valamint a fogyasztói magatartás modellek szocio-kulturális aspektusainak érvényesülése.

Szerző életrajzok

Dankó László, Miskolci Egyetem

PhD, egyetemi docens, Miskolci Egyetem

Farkas Zsuzsanna, Miskolci Egyetem

PhD hallgató, Miskolci Egyetem

Hivatkozások

BLAHÓ, A. – CZAKÓ, E. – POÓR, J. (2015): Nemzetközi menedzsment. Akadémiai Kiadó, Budapest

CAMBRIDGE ENCIKLOPÉDIA (1992), Maecenas Kiadó, Budapest

CZINKOTA, M.R.-RONKAINEN, I.A. (2004): International marketing: A Global Perspective Upper Saddle River, NJ: Addison – Wesley Publ. Co.

DANKÓ, L.(1998): Nemzetközi marketing ME-MI Pro Marketing Egyesület, Miskolc

DANKÓ, L. (2005): Személyes kommunikáció interkulturális kontextusban Marketing & Menedzsment, 2004/6-2005/1 pp.86.-95.

GRIFFIN, R.W. – PUSTAY, M.W. (2010): International Business Pearson – Prentice Hall, New Yersey, USA, 104.p.

HETESI, E. (2016): Milyen lesz a jövő nemzetközi marketingje a hatalmi átalakulások következtében? Vezetéstudomány, BCE, Budapest, pp. 11-14.

LEVITT, TH.(1983): The Globalization of Markets – Harvard Business Review in: Globális marketing Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1999. pp.199-215.

PROBÁLD, F. – SZABÓ, P. (2005): Európa térszerkezetének modelljei. In: Dövényi Z.–Schweitzer F. (szerk.): A földrajz dimenziói. MTA Földrajztudományi Kutatóintézet, Budapest, 2005. pp. 159-170.

REKETTYE, G. (2016): A hatalmi átalakulás megatrendje és a nemzetközi marketing, Vezetéstudomány, BCE, Budapest, pp. 3-10.

REKETTYE, G. − TÓTH, T. − MALOTA, E. (2015): Nemzetközi marketing, Akadémiai Kiadó, Budapest

USINIER, J.C. (1996): Marketing Across Cultures Prentice Hall, Europa, First Published

Internetes források:

https://www.garaz.cz/magazin/novinky/3002744-nejprodavanejsi-vozy-roku-2016-jsme-narod-skodovek-kombiku-a-naftaku

http://www.autorevue.cz/cesky-trh-v-roce-2015-nejprodavanejsi-modely-absolutne-i-podle-trid

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nejprodavanejsi-auta-v-cr-v-roce-2014-skody-vitezi-vzdy-hyundai-spis-podle-sebe/

http://www.auto.cz/cesky-trh-roce-2013-zebricek-modelu-znacek-78807

http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/c1437-Zpravy/n2817-Nejprodavanejsi-auta-v-roce-2012-nejlepe-si-vedly-skodovky-nasleduji-volkswageny

http://autembezpecne.cz/cz/s40/c1437-Zpravy/n2506-Nejprodavanejsi-a-nejmene-kupovana-auta-roku-2011-v-Cesku

http://www.auto.cz/30-nejprodavanejsich-modelu-roku-2010-54360

http://motofocus.pl/informacje/nowosci/44703/sprzedaz-nowych-samochodow-w-polsce-w-2016-r-nowy-rekord

http://moto.pl/MotoPL/56,88389,19436611,najpopularniejsze-modele-w-2015-r-w-polsce,,2.html

http://www.motofakty.pl/artykul/najchetniej-kupowane-auta-w-2014-roku.html

http://moto.onet.pl/raporty/najchetniej-kupowane-samochody-w-polsce-w-2013-roku/l2w0z

http://moto.onet.pl/raporty/najchetniej-kupowane-samochody-w-polsce-w-2013-roku/l2w0z

http://www.motofakty.pl/artykul/najpopularniejsze-auta-w-polsce-w-2011-roku.html

http://automotiveblog.pl/2011/02/10/najpopularniejsze-samochody-w-polsce-w-2010-roku/

http://jarmuipar.hu/2017/01/milyen-kocsikat-vettek-magyarok-2016-ban/

http://www.autostart.hu/blog/?p=7920#.WcLRw9G8pPY

https://vs.hu/magazin/osszes/ez-magyarorszag-10-legnepszerubb-autoja-0130#!s0

http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/kitalalja_mi_lett_magyarorszag_legkaposabb_automarkaja.573009.html

https://www.autonavigator.hu/sztori/a_2011-eseknel_jobb_de_meg_mindig_gyenge_szamokat_hozott_az_autopiac_2012-ben-9243

http://hvg.hu/cegauto/20120102_nepszeru_autok

http://hvg.hu/cegauto/20110113_top_15_auto

https://www.aktuality.sk/clanok/407550/najpredavanejsie-auta-na-slovensku-za-minuly-rok/

http://autobild.cas.sk/clanok/210312/najpredavanejsie-auta-za-rok-2015-na-slovensku

https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/351866-trh-s-autami-vlani-konecne-rastol-ale-len-vdaka-firmam/

https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/278642-najpredavanejsie-auta-na-slovensku/

https://www.etrend.sk/auto/auta-sa-vlani-predavali-lepsie-pozrite-si-tabulky.html

https://www.webnoviny.sk/najpredavanejsie-auta-na-slovensku-za-rok-2010/

##submission.downloads##

Megjelent

2018-03-15

Hogyan kell idézni

Dankó, L., & Farkas, Z. (2018). Személygépkocsi márkaválasztás szocio-kulturális aspektusai. Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek, 15(01), 43–55. Elérés forrás https://ojs.uni-miskolc.hu/index.php/stratfuz/article/view/4166