Egyetemi dolgozók mérlegen – az egyetemi teljesítményértékelési rendszerek nemzetközi példái
DOI:
https://doi.org/10.35925/j.multi.2019.4.33Kulcsszavak:
teljesítményértékelés, nemzetközi jó gyakorlatok, akadémiai munkakörök, performance evaluation, international best practices, academic positionsAbsztrakt
Jelen tanulmány az egyetemi alkalmazottak teljesítményértékelésére kíván külföldi példákat és módszereket ismertetni, melyek segítséget nyújthatnak a hazai intézmények jó gyakorlatainak kialakításában is. Mivel a hazai felsőoktatási rendszerben eltérő pozíciókat és eltérő feladat- és munkaköröket találunk a nyugati mintákhoz képest, ezért az elemzés célja, hogy gondolatébresztőként szolgáljon. A munkakörök szétválasztása az oktatási, kutatási és szervezési-szolgáltatási profilok mentén a nemzetközi minták eredményeit látva hatékonyan működik, ez viszont a hazai rendszerben csak korlátozottan van jelen.
##submission.downloads##
Megjelent
2020-06-19
Folyóirat szám
Rovat
Publikációk