A számítógépes vizualizáció múltja és jövője

Szerzők

  • Mileff Péter Miskolci Egyetem
  • Dudra Judit Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft.

DOI:

https://doi.org/10.35925/j.multi.2019.4.46

Kulcsszavak:

számítógépes vizualizáció, voxel, szoftveres megjelenítés, sugárkövetés

Absztrakt

A számítógépes vizualizáció hosszú, sok éves múltra tekint vissza. A tématerület folyamatosan követte a rendelkezésre álló hardverek fejlődését. Ahogy újabb és nagyobb számítási kapacitású számítógépek váltak elérhetővé, úgy bontakozott ki a számítógépes vizualizáció is. Újabb algoritmusok, technológiák jelentek meg. Ma már nincs olyan terület a mindennapi életünkben, ahol ne jelenne meg a megjelenítés igénye valamilyen formában legyen az egy autó, egy számítógépes játék, vagy akár egy IOT eszköz. Jelen cikkben megvizsgáljuk és röviden áttekintjük azt a meghatározó irányvonalat, amit a modern valós idejű vizualizáció jelenleg követ. Kitérünk azokra a fontosabb technológiákra, amelyek szerves részét képezik a mai megjelenítésnek, és azokra a lehetőségekre, amelyek meghatározók lehetnek a jövőbeli valós idejű megjelenítésben. A megjelenítés jövőjét, az elfogadott technológiát nehéz megjósolni, hiszen erősen függ attól, hogy milyen hardvergyártó által támogatott technológia válik elfogadottá és dominánssá.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-06-22