A számítógépes vizualizáció múltja és jövője
DOI:
https://doi.org/10.35925/j.multi.2019.4.46Kulcsszavak:
számítógépes vizualizáció, voxel, szoftveres megjelenítés, sugárkövetésAbsztrakt
A számítógépes vizualizáció hosszú, sok éves múltra tekint vissza. A tématerület folyamatosan követte a rendelkezésre álló hardverek fejlődését. Ahogy újabb és nagyobb számítási kapacitású számítógépek váltak elérhetővé, úgy bontakozott ki a számítógépes vizualizáció is. Újabb algoritmusok, technológiák jelentek meg. Ma már nincs olyan terület a mindennapi életünkben, ahol ne jelenne meg a megjelenítés igénye valamilyen formában legyen az egy autó, egy számítógépes játék, vagy akár egy IOT eszköz. Jelen cikkben megvizsgáljuk és röviden áttekintjük azt a meghatározó irányvonalat, amit a modern valós idejű vizualizáció jelenleg követ. Kitérünk azokra a fontosabb technológiákra, amelyek szerves részét képezik a mai megjelenítésnek, és azokra a lehetőségekre, amelyek meghatározók lehetnek a jövőbeli valós idejű megjelenítésben. A megjelenítés jövőjét, az elfogadott technológiát nehéz megjósolni, hiszen erősen függ attól, hogy milyen hardvergyártó által támogatott technológia válik elfogadottá és dominánssá.