Megismerés kísérleteken keresztül
Egy élménypedagógiai módszer bemutatása
DOI:
https://doi.org/10.35925/j.multi.2020.4.22Kulcsszavak:
pedagógia, élménypedagógia, kísérletek, természettudományos megismerésAbsztrakt
A fizika, és általában a természettudományok oktatásában egyre fontosabb a tudományos megismerés alapelveinek és módszertanának átadása. Emellett egyre nagyobb teret nyernek az interaktív, vagy élménypedagógiai módszerek. A jelen cikk egy ilyen módszert, és annak tapasztalatait mutatja be. A módszer során a résztvevők kiscsoportos munka keretében, kísérleteken keresztül tárnak fel egy jelenséget, vagy egy technikai eszköz működését. A módszerrel kapcsolatos tapasztalatok egyetemi tanórákon, illetve középiskolás diákoknak szervezett külön alkalmakon születtek. Az alábbiakban egy pillanatfelvétel kerül bemutatásra a módszer jelenlegi állapotáról, tartalmazva annak fejlesztési lehetőségeit is.
##submission.downloads##
Megjelent
2020-11-28
Folyóirat szám
Rovat
Publikációk