Megismerés kísérleteken keresztül

Egy élménypedagógiai módszer bemutatása

Szerzők

  • Majár János Miskolci Egyetem

DOI:

https://doi.org/10.35925/j.multi.2020.4.22

Kulcsszavak:

pedagógia, élménypedagógia, kísérletek, természettudományos megismerés

Absztrakt

A fizika, és általában a természettudományok oktatásában egyre fontosabb a tudományos megismerés alapelveinek és módszertanának átadása. Emellett egyre nagyobb teret nyernek az interaktív, vagy élménypedagógiai módszerek. A jelen cikk egy ilyen módszert, és annak tapasztalatait mutatja be. A módszer során a résztvevők kiscsoportos munka keretében, kísérleteken keresztül tárnak fel egy jelenséget, vagy egy technikai eszköz működését. A módszerrel kapcsolatos tapasztalatok egyetemi tanórákon, illetve középiskolás diákoknak szervezett külön alkalmakon születtek. Az alábbiakban egy pillanatfelvétel kerül bemutatásra a módszer jelenlegi állapotáról, tartalmazva annak fejlesztési lehetőségeit is.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-11-28