Innovációvezérelt desztinációmarketing – trendek és teendők
Kulcsszavak:
innovációmarketing, desztináció versenyképessége, turisztikai trendek, marketingstratégiaAbsztrakt
A desztinációmarketing szerepe egyre inkább felértékelődik a hazai turisztikai ágazat növekedési, fejlődési folyamatainak fenntartásában, megerősítésében. A desztinációmenedzsment szervezetek megerősödése a közösségi és vállalkozói marketing hatékonyságának fontos feltétele, különösen a turizmus és a marketing terén egyaránt gyorsan változó, jelentős kihívásokat támasztó piaci feltételei között. Csak az innovációt tudatosan integráló, szakmailag precíz desztinációmarketing gyakorlat képes stabil támogatást nyújtani az ágazat fejlődéséhez.
Hivatkozások
BELZ, C. (2005): Trends und Innovationen im Marketing, in: Haas, A. - Ivens, B.S. (Hrsg.): Innovatives Marketing, Wiesbaden, S. 9-28.
BELZ CH., SCHÖGEL M., TOMCZAK T. (2007): Innovation Driven Marketing Gabler, Thexis Wiesbaden
MEFFERT H.(2000): Marketing. Wiesbaden, Gabler Verlag
PECHLANER H. (2003): Tourismus-Destinationen im Wettbewerb DUV+Gabler Verlag,100.o.
PISKÓTI I. (2007): Innovációmarketing–marketinginnováció. Miskolc, Miskolci Egyetem
PISKÓTI I. (2011): A megoldás, vagy csak divat? A turisztikai desztináció-menedzsment rendszer elvei és gyakorlati feladatai In: Dankó, L. (szerk.): Örökségértékek és turizmusfejlesztés – tudományos szimpózium 2011.05.20-21.
PISKÓTI I. (2012): Régió- és településmarketing: Marketingorientált fejlesztés, márkázás. Budapest: Akadémiai Kiadó, 400 p.
PISKÓTI I. (2012): Elemek a társadalmi marketing modelljéhez, Marketing és Menedzsment, XLVI.:(3.) pp. 64-73.
PISKÓTI, I. (2014): A települések marketingjének holisztikus modellje,s a gyakorlati adaptáció jó megoldásai a turizmusban, Turizmus és településmarketing, Budapesti Corvinus Egyetem
PISKÓTI I., NAGY K. (2014): Az ipari örökség megjelenése a kultúrális útvonalak között - innováció vagy "csupán" termékfejlesztés in. Jászberényi melinda (szerk.): A kulturális turizmus sokszínősége. 380 p. Budapest: Nemzeti Közszolgálati és Tankönyv Kiadó Zrt., pp. 143-170.
RUST H. (1997): Das Anti-Trendbuch: klares Denken statt Trendgemunkel, Wien
SZIVA I. (2010): A turisztikai desztinációk versenyképessége, Egyedül miért nem, együtt mikor és meddig? – Turizmus Bulletin XIV. évf. 3.sz. 40-49.o.
SULYOK J., KISS K. (2005): A desztinációs menedzsment szervezetek mőködése és desztinációmenedzsment trendjei - Turizmus Bulletin IX.évf. 2.sz. 36-42.o.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.