Innovációvezérelt desztinációmarketing – trendek és teendők

Szerzők

  • Piskóti István Miskolci Egyetem

Kulcsszavak:

innovációmarketing, desztináció versenyképessége, turisztikai trendek, marketingstratégia

Absztrakt

A desztinációmarketing szerepe egyre inkább felértékelődik a hazai turisztikai ágazat növekedési, fejlődési folyamatainak fenntartásában, megerősítésében. A desztinációmenedzsment szervezetek megerősödése a közösségi és vállalkozói marketing hatékonyságának fontos feltétele, különösen a turizmus és a marketing terén egyaránt gyorsan változó, jelentős kihívásokat támasztó piaci feltételei között. Csak az innovációt tudatosan integráló, szakmailag precíz desztinációmarketing gyakorlat képes stabil támogatást nyújtani az ágazat fejlődéséhez.

Információk a szerzőről

Piskóti István, Miskolci Egyetem

PhD, habilitált egyetemi docens, Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing Intézet

Hivatkozások

BELZ, C. (2005): Trends und Innovationen im Marketing, in: Haas, A. - Ivens, B.S. (Hrsg.): Innovatives Marketing, Wiesbaden, S. 9-28.

BELZ CH., SCHÖGEL M., TOMCZAK T. (2007): Innovation Driven Marketing Gabler, Thexis Wiesbaden

MEFFERT H.(2000): Marketing. Wiesbaden, Gabler Verlag

PECHLANER H. (2003): Tourismus-Destinationen im Wettbewerb DUV+Gabler Verlag,100.o.

PISKÓTI I. (2007): Innovációmarketing–marketinginnováció. Miskolc, Miskolci Egyetem

PISKÓTI I. (2011): A megoldás, vagy csak divat? A turisztikai desztináció-menedzsment rendszer elvei és gyakorlati feladatai In: Dankó, L. (szerk.): Örökségértékek és turizmusfejlesztés – tudományos szimpózium 2011.05.20-21.

PISKÓTI I. (2012): Régió- és településmarketing: Marketingorientált fejlesztés, márkázás. Budapest: Akadémiai Kiadó, 400 p.

PISKÓTI I. (2012): Elemek a társadalmi marketing modelljéhez, Marketing és Menedzsment, XLVI.:(3.) pp. 64-73.

PISKÓTI, I. (2014): A települések marketingjének holisztikus modellje,s a gyakorlati adaptáció jó megoldásai a turizmusban, Turizmus és településmarketing, Budapesti Corvinus Egyetem

PISKÓTI I., NAGY K. (2014): Az ipari örökség megjelenése a kultúrális útvonalak között - innováció vagy "csupán" termékfejlesztés in. Jászberényi melinda (szerk.): A kulturális turizmus sokszínősége. 380 p. Budapest: Nemzeti Közszolgálati és Tankönyv Kiadó Zrt., pp. 143-170.

RUST H. (1997): Das Anti-Trendbuch: klares Denken statt Trendgemunkel, Wien

SZIVA I. (2010): A turisztikai desztinációk versenyképessége, Egyedül miért nem, együtt mikor és meddig? – Turizmus Bulletin XIV. évf. 3.sz. 40-49.o.

SULYOK J., KISS K. (2005): A desztinációs menedzsment szervezetek mőködése és desztinációmenedzsment trendjei - Turizmus Bulletin IX.évf. 2.sz. 36-42.o.

##submission.downloads##

Megjelent

2014-11-15

Hogyan kell idézni

Piskóti, I. (2014). Innovációvezérelt desztinációmarketing – trendek és teendők. Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek, 11(02), 32–44. Elérés forrás https://ojs.uni-miskolc.hu/index.php/stratfuz/article/view/3220