Destinationmarketing based on innovation - trends and tasks

Authors

  • István Piskóti University of Miskolc

Keywords:

innovation marketing, destination competitiveness, tourism trends, marketing strategy

Abstract

The study presents the specific content of the touristic destination marketing, the societyoriented approach, which is essential to the task of the competitiveness. The tourism market trends create significant marketing challenges and require innovative responses. The author introduces the strategic marketing opportunities (based on the international research works) and the applied essential elements. The study presents specific practical suggestions.

Author Biography

István Piskóti, University of Miskolc

PhD, Dr. habil, Associate Professor, Faculty of Economics, Institute of Marketing

References

BELZ, C. (2005): Trends und Innovationen im Marketing, in: Haas, A. - Ivens, B.S. (Hrsg.): Innovatives Marketing, Wiesbaden, S. 9-28.

BELZ CH., SCHÖGEL M., TOMCZAK T. (2007): Innovation Driven Marketing Gabler, Thexis Wiesbaden

MEFFERT H.(2000): Marketing. Wiesbaden, Gabler Verlag

PECHLANER H. (2003): Tourismus-Destinationen im Wettbewerb DUV+Gabler Verlag,100.o.

PISKÓTI I. (2007): Innovációmarketing–marketinginnováció. Miskolc, Miskolci Egyetem

PISKÓTI I. (2011): A megoldás, vagy csak divat? A turisztikai desztináció-menedzsment rendszer elvei és gyakorlati feladatai In: Dankó, L. (szerk.): Örökségértékek és turizmusfejlesztés – tudományos szimpózium 2011.05.20-21.

PISKÓTI I. (2012): Régió- és településmarketing: Marketingorientált fejlesztés, márkázás. Budapest: Akadémiai Kiadó, 400 p.

PISKÓTI I. (2012): Elemek a társadalmi marketing modelljéhez, Marketing és Menedzsment, XLVI.:(3.) pp. 64-73.

PISKÓTI, I. (2014): A települések marketingjének holisztikus modellje,s a gyakorlati adaptáció jó megoldásai a turizmusban, Turizmus és településmarketing, Budapesti Corvinus Egyetem

PISKÓTI I., NAGY K. (2014): Az ipari örökség megjelenése a kultúrális útvonalak között - innováció vagy "csupán" termékfejlesztés in. Jászberényi melinda (szerk.): A kulturális turizmus sokszínősége. 380 p. Budapest: Nemzeti Közszolgálati és Tankönyv Kiadó Zrt., pp. 143-170.

RUST H. (1997): Das Anti-Trendbuch: klares Denken statt Trendgemunkel, Wien

SZIVA I. (2010): A turisztikai desztinációk versenyképessége, Egyedül miért nem, együtt mikor és meddig? – Turizmus Bulletin XIV. évf. 3.sz. 40-49.o.

SULYOK J., KISS K. (2005): A desztinációs menedzsment szervezetek mőködése és desztinációmenedzsment trendjei - Turizmus Bulletin IX.évf. 2.sz. 36-42.o.

Downloads

Published

2014-11-15

How to Cite

Piskóti, I. (2014). Destinationmarketing based on innovation - trends and tasks. Strategic Issues of Northern Hungary, 11(02), 32–44. Retrieved from https://ojs.uni-miskolc.hu/index.php/stratfuz/article/view/3220