Destinationmarketing based on innovation - trends and tasks
Keywords:
innovation marketing, destination competitiveness, tourism trends, marketing strategyAbstract
The study presents the specific content of the touristic destination marketing, the societyoriented approach, which is essential to the task of the competitiveness. The tourism market trends create significant marketing challenges and require innovative responses. The author introduces the strategic marketing opportunities (based on the international research works) and the applied essential elements. The study presents specific practical suggestions.
References
BELZ, C. (2005): Trends und Innovationen im Marketing, in: Haas, A. - Ivens, B.S. (Hrsg.): Innovatives Marketing, Wiesbaden, S. 9-28.
BELZ CH., SCHÖGEL M., TOMCZAK T. (2007): Innovation Driven Marketing Gabler, Thexis Wiesbaden
MEFFERT H.(2000): Marketing. Wiesbaden, Gabler Verlag
PECHLANER H. (2003): Tourismus-Destinationen im Wettbewerb DUV+Gabler Verlag,100.o.
PISKÓTI I. (2007): Innovációmarketing–marketinginnováció. Miskolc, Miskolci Egyetem
PISKÓTI I. (2011): A megoldás, vagy csak divat? A turisztikai desztináció-menedzsment rendszer elvei és gyakorlati feladatai In: Dankó, L. (szerk.): Örökségértékek és turizmusfejlesztés – tudományos szimpózium 2011.05.20-21.
PISKÓTI I. (2012): Régió- és településmarketing: Marketingorientált fejlesztés, márkázás. Budapest: Akadémiai Kiadó, 400 p.
PISKÓTI I. (2012): Elemek a társadalmi marketing modelljéhez, Marketing és Menedzsment, XLVI.:(3.) pp. 64-73.
PISKÓTI, I. (2014): A települések marketingjének holisztikus modellje,s a gyakorlati adaptáció jó megoldásai a turizmusban, Turizmus és településmarketing, Budapesti Corvinus Egyetem
PISKÓTI I., NAGY K. (2014): Az ipari örökség megjelenése a kultúrális útvonalak között - innováció vagy "csupán" termékfejlesztés in. Jászberényi melinda (szerk.): A kulturális turizmus sokszínősége. 380 p. Budapest: Nemzeti Közszolgálati és Tankönyv Kiadó Zrt., pp. 143-170.
RUST H. (1997): Das Anti-Trendbuch: klares Denken statt Trendgemunkel, Wien
SZIVA I. (2010): A turisztikai desztinációk versenyképessége, Egyedül miért nem, együtt mikor és meddig? – Turizmus Bulletin XIV. évf. 3.sz. 40-49.o.
SULYOK J., KISS K. (2005): A desztinációs menedzsment szervezetek mőködése és desztinációmenedzsment trendjei - Turizmus Bulletin IX.évf. 2.sz. 36-42.o.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.