Transport(development) in the subregions

Authors

  • Gábor Jéger University of Miskolc

Keywords:

transportation infrastructure, road network matrix, railway network matrix

Abstract

The state and the availability of transport are very important in regional and in urban development as well. New transport connections can be established and the connections can be improved by the development of the transport system. As we know, Northern Hungary is one of the most backward regions in Hungary. The author examines three areas’ transportation infrastructure: he compares the Rétság county, the Szikszói county and the Füzesabonyi county.

Author Biography

Gábor Jéger, University of Miskolc

geographer, regional and urban development specialist

References

BELUSZKY P. (1999): Magyarország településföldrajza, Dialóg Campus Kiadó, Budapest

BUDAI-SÁNTHA A. ET AL. (2007): Kistérségi fejlesztési esettanulmányok, PTE Közgazdaságtudományi Kar, Pécs, pp.81-146

DÖVÉNYI Z. (2010) : Magyarország Kistájainak katasztere, MTA Földrajztudományi Kutatóintézet, Budapest, p. 875

ERDŐSI F. (2004): Európa közlekedése és a regionális fejlıdés, Dialóg Campus Kiadó, Budapest

ERDŐSI F. (2005): Magyarország közlekedési és távközlési földrajza, Dialóg Campus Kiadó, Budapest

Európai Unióban. In: III. Magyar Földrajzi Konferencia, 2006.09.6-7., Budapest.

G. FEKETE É. (2006): Hátrányos helyzetből előnyök? – Elmaradott térségek felzárkózásának esélyei az Észak-magyarországi régióban, Észak-Magyarországi Stratégiai Füzetek, III. évf. 1. szám, Bíbor Kiadó

FÉNYES E. (1851): Magyarország Geographiai szótára, reprint Budapest -1984-, Magyar Könyvkiadók Egyesülete, Budapest

HAJDÚ Z. (2000): A magyar közigazgatási régiók történeti problematikája, Glatz Ferenc: Területfejlesztés és közigazgatás szervezés, MTA, Budapest, pp. 91-110

HAJDÚ Z. (2001): Magyarország közigazgatási földrajza, Dialóg Campus Kiadó, Budapest

HARDI T. (2008): A határtérség térszerkezeti jellemzői, Tér és társadalom, 22. évf. pp. 3-25

HORVÁTH E. (2007): A földrajzi centrum és periféria lehetséges lehatárolásai, Tér és Társadalom , 21. évf. pp. 159-170

KSH (2010): Népmozgalmi események alakulása az Észak-magyarországi régió kistérségeiben, (2008), Statisztikai Tükör, IV. évf. 19. szám

NEMES NAGY J. (1996): Centrumok és perifériák a piacgazdasági átmenetben, Földrajzi Közlemények, 1. sz. pp. 31-48.

NÉMETH N. (2008): Fejlődési tengelyek az új hazai térszerkezetben, PhD értekezés, ELTE TTK, Budapest-Fonyód

PAP N. – TÓTH J. (2005): Terület- és Településfejlesztés II., Alexandra Kiadó, Budapest

SZABÓ P. (2006): A fejlettség makroregionális künbségeinek alakulása, Konferencia-CD. MTA Földrajztudományi Kutatóintézet, Budapest.

SZÁZADVÉG (2009): A kistérségi feladatellátás rendszerének eközigazgatási/e-ügyintézési perspektívái, Századvég Alapítvány, Budapest, 104 p.

TINER T. (2007): Arccal a volán felé?, Földrajzi Értesítő, MTA FKI, Budapest, pp. 125-130.

TÓTH J. (2002): Általános Társadalomföldrajz II., Dialóg Campus Kiadó, Budapest

VARGA I. (2005): A nagyvárosi kistérségek és agglomerációk összefüggései, www.terport.hu , kézirat, Pécs, p. 10

Internetes forrás:

ec.europa.eu/eurostat

Downloads

Published

2014-11-15

How to Cite

Jéger, G. (2014). Transport(development) in the subregions. Strategic Issues of Northern Hungary, 11(02), 18–31. Retrieved from https://ojs.uni-miskolc.hu/index.php/stratfuz/article/view/3196