Competitive products and social marketing opportunities to improve their market capabilities
Keywords:
competitiveness, marketability, social innovationAbstract
Economic development and competitiveness of a region depends on the success of its companies. It is very important in the development of regions that lag behind in many fields, economic activity that those corporations should get community support and should be parts of social innovation projects, which corporations support the development of their region with regional impacts of their competitive products and services. The model set up during our research describes the process of product choice market capability development-social marketing support. In the method suggested to certain elements of the model both ex ante and ex post competitiveness impact dimensions, market capability- demand approaches and supporting social marketing opportunities were added. Certain elements of the methodology has been tested through the example of the disadvantaged Cserehát, exploring specific opportunities, activities for social innovations.
References
Hoványi G. (1999): A vállalati versenyképesség makrogazdasági és globális háttere - Michael Porter két modelljének továbbfejlesztése, Közgazdasági szemle, XLVI. évf. (1999. november) pp. 1013–1029.
Deák Sz. (2000): A Porter-féle rombusz-modell főbb közgazdasági összefüggései, in: Lengyel I. (szerk.): Versenyképesség-regionális versenyképesség, SZTE Gazdaságtudományi Kar Közleményei, JATEPress, Szeged, 2000, pp. 67-87.
Dinya L. –Domán Sz. (2004): Gazdasági hálózatok tanulmányozásának módszertani kérdései, in: Czagány László–Garai László (szerk.): A szociális identitás, az információ és a piac, SZTE Gazdaságtudományi Kar Közleményei, JATEPress, Szeged, pp. 127–150.
Lengyel I. (2003): Verseny és területi fejlődés, JATEPress, Szeged
Némethné Gál A. (2010): A kis- és középvállalatok versenyképessége – egy lehetséges elemzési keretrendszer, Közgazdasági Szemle, LVII. évf. (2010. február) pp. 181–193.
Piskóti I. (2012): Régió- és településmarketing, Akadémiai Kiadó, Budapest
Piskóti I. (2012): Elemek a társadalmi marketing modelljéhez, Marketing és menedzsment, XLVI. évf. (3. sz.) pp. 64-73.
Piskóti I. – Nagy Sz. – Dankó L. – Molnár L. – Marien A. (2012): A társadalmi marketing paradigmái - OTKA kutatási jelentés, Miskolci Egyetem, Miskolc
Török Á. (1999): A versenyképesség és a technológiamenedzsment, in: Inzelt A. (szerk.): Bevezetés az innováció-menedzsmentbe, Műszaki Könyvkiadó, Budapest, pp. 74–95.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.