Termékek piacképessége, márkázása és társadalmi marketing támogatása – a térségi fejlesztés dimenziójában
Kulcsszavak:
versenyképesség, piacképesség, társadalmi innovációAbsztrakt
Egy térség gazdasági fejlettsége, versenyképessége vállalkozásainak, gazdálkodó szervezeteinek sikerén alapszik. A számos területen, gazdasági aktivitásában elmaradott térség fejlesztésében fontos érdek, hogy azon vállalkozások kapjanak közösségi támogatást, azok legyenek részesei a társadalmi innovációs projekteknek, melyek piacképes termékük, szolgáltatásuk térségi hatásaival leginkább támogatják annak fejlődését. A kutatásunk során felállított modellünk a termékválasztás – piacképesség fejlesztés – társadalmi marketingtámogatás folyamatát írja le. Az egyes elemeihez javasolt módszertanban mind az ex-ante, mind pedig az ex-post versenyképességi hatás-dimenziókat, piacképességi-keresleti megközelítéseket, s a támogató társadalmi marketing lehetőségeket egyaránt hozzárendeltük. A módszertan egyes elemeit a halmozottan hátrányos helyzetű Cserehát példáján kezdtük el tesztelni, feltárva a konkrét lehetőségeket, teendőket a társadalmi innovációk számára.
Hivatkozások
Hoványi G. (1999): A vállalati versenyképesség makrogazdasági és globális háttere - Michael Porter két modelljének továbbfejlesztése, Közgazdasági szemle, XLVI. évf. (1999. november) pp. 1013–1029.
Deák Sz. (2000): A Porter-féle rombusz-modell főbb közgazdasági összefüggései, in: Lengyel I. (szerk.): Versenyképesség-regionális versenyképesség, SZTE Gazdaságtudományi Kar Közleményei, JATEPress, Szeged, 2000, pp. 67-87.
Dinya L. –Domán Sz. (2004): Gazdasági hálózatok tanulmányozásának módszertani kérdései, in: Czagány László–Garai László (szerk.): A szociális identitás, az információ és a piac, SZTE Gazdaságtudományi Kar Közleményei, JATEPress, Szeged, pp. 127–150.
Lengyel I. (2003): Verseny és területi fejlődés, JATEPress, Szeged
Némethné Gál A. (2010): A kis- és középvállalatok versenyképessége – egy lehetséges elemzési keretrendszer, Közgazdasági Szemle, LVII. évf. (2010. február) pp. 181–193.
Piskóti I. (2012): Régió- és településmarketing, Akadémiai Kiadó, Budapest
Piskóti I. (2012): Elemek a társadalmi marketing modelljéhez, Marketing és menedzsment, XLVI. évf. (3. sz.) pp. 64-73.
Piskóti I. – Nagy Sz. – Dankó L. – Molnár L. – Marien A. (2012): A társadalmi marketing paradigmái - OTKA kutatási jelentés, Miskolci Egyetem, Miskolc
Török Á. (1999): A versenyképesség és a technológiamenedzsment, in: Inzelt A. (szerk.): Bevezetés az innováció-menedzsmentbe, Műszaki Könyvkiadó, Budapest, pp. 74–95.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.