Termékek piacképessége, márkázása és társadalmi marketing támogatása – a térségi fejlesztés dimenziójában

Szerzők

  • Piskóti István Miskolci Egyetem
  • Molnár László Miskolci Egyetem
  • Gulyásné Kerekes Rita Miskolci Egyetem
  • Nagy Szabolcs Miskolci Egyetem
  • Dankó László Miskolci Egyetem
  • Karajz Sándor Miskolci Egyetem
  • Bartha Zoltán Miskolci Egyetem
  • Kis-Orloczki Mónika Miskolci Egyetem

Kulcsszavak:

versenyképesség, piacképesség, társadalmi innováció

Absztrakt

Egy térség gazdasági fejlettsége, versenyképessége vállalkozásainak, gazdálkodó szervezeteinek sikerén alapszik. A számos területen, gazdasági aktivitásában elmaradott térség fejlesztésében fontos érdek, hogy azon vállalkozások kapjanak közösségi támogatást, azok legyenek részesei a társadalmi innovációs projekteknek, melyek piacképes termékük, szolgáltatásuk térségi hatásaival leginkább támogatják annak fejlődését. A kutatásunk során felállított modellünk a termékválasztás – piacképesség fejlesztés – társadalmi marketingtámogatás folyamatát írja le. Az egyes elemeihez javasolt módszertanban mind az ex-ante, mind pedig az ex-post versenyképességi hatás-dimenziókat, piacképességi-keresleti megközelítéseket, s a támogató társadalmi marketing lehetőségeket egyaránt hozzárendeltük. A módszertan egyes elemeit a halmozottan hátrányos helyzetű Cserehát példáján kezdtük el tesztelni, feltárva a konkrét lehetőségeket, teendőket a társadalmi innovációk számára.

Szerző életrajzok

Piskóti István, Miskolci Egyetem

egyetemi tanár, kandidátus, Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

Molnár László, Miskolci Egyetem

egyetemi adjunktus, PhD, Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

Gulyásné Kerekes Rita, Miskolci Egyetem

egyetemi docens, PhD, Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

Nagy Szabolcs, Miskolci Egyetem

egyetemi docens, PhD, Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

Dankó László, Miskolci Egyetem

egyetemi docens, kandidátus, Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

Karajz Sándor, Miskolci Egyetem

egyetemi docens, PhD, Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

Bartha Zoltán, Miskolci Egyetem

egyetemi docens, PhD, Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

Kis-Orloczki Mónika, Miskolci Egyetem

egyetemi tanársegéd, PhD, Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

Hivatkozások

Hoványi G. (1999): A vállalati versenyképesség makrogazdasági és globális háttere - Michael Porter két modelljének továbbfejlesztése, Közgazdasági szemle, XLVI. évf. (1999. november) pp. 1013–1029.

Deák Sz. (2000): A Porter-féle rombusz-modell főbb közgazdasági összefüggései, in: Lengyel I. (szerk.): Versenyképesség-regionális versenyképesség, SZTE Gazdaságtudományi Kar Közleményei, JATEPress, Szeged, 2000, pp. 67-87.

Dinya L. –Domán Sz. (2004): Gazdasági hálózatok tanulmányozásának módszertani kérdései, in: Czagány László–Garai László (szerk.): A szociális identitás, az információ és a piac, SZTE Gazdaságtudományi Kar Közleményei, JATEPress, Szeged, pp. 127–150.

Lengyel I. (2003): Verseny és területi fejlődés, JATEPress, Szeged

Némethné Gál A. (2010): A kis- és középvállalatok versenyképessége – egy lehetséges elemzési keretrendszer, Közgazdasági Szemle, LVII. évf. (2010. február) pp. 181–193.

Piskóti I. (2012): Régió- és településmarketing, Akadémiai Kiadó, Budapest

Piskóti I. (2012): Elemek a társadalmi marketing modelljéhez, Marketing és menedzsment, XLVI. évf. (3. sz.) pp. 64-73.

Piskóti I. – Nagy Sz. – Dankó L. – Molnár L. – Marien A. (2012): A társadalmi marketing paradigmái - OTKA kutatási jelentés, Miskolci Egyetem, Miskolc

Török Á. (1999): A versenyképesség és a technológiamenedzsment, in: Inzelt A. (szerk.): Bevezetés az innováció-menedzsmentbe, Műszaki Könyvkiadó, Budapest, pp. 74–95.

##submission.downloads##

Megjelent

2015-11-15

Hogyan kell idézni

Piskóti, I., Molnár, L., Gulyásné Kerekes, R., Nagy, S., Dankó, L., Karajz, S., Bartha, Z., & Kis-Orloczki, M. (2015). Termékek piacképessége, márkázása és társadalmi marketing támogatása – a térségi fejlesztés dimenziójában. Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek, 12(02), 94–106. Elérés forrás https://ojs.uni-miskolc.hu/index.php/stratfuz/article/view/3389