Közszolgáltató szervezetek hatékonyságnövelésének lehetőségei

Szerzők

  • Kocziszky György Miskolci Egyetem
  • Veresné Somosi Mariann Miskolci Egyetem

Kulcsszavak:

teljesítménymenedzsment, közszolgáltató szervezetek, közösségi gazdaságtan, integritás

Absztrakt

Az eredmény és ráfordítás típusú teljesítménymérés és értékelés a versenyszférában közel egyidős a modern vállalat elmélettel. Elég, ha fellapozzuk a két világháború közötti angolszász és német szakirodalmat, amely megkülönböztetett figyelmet fordított a vállalati teljesítmény mérés és növelés üzemgazdasági, munkaszervezési eszközeire és módszereire.

A közszféra, ezen belül a közszolgáltató szervezetek működési, gazdálkodási hatékonyságának mérése, ill. növelésének kérdése ennél jóval szerényebb múltra és módszertani megalapozottságra tekint vissza, holott ennek jelentősége közel sem kisebb.

A szerzők tanulmányukban ennek a pótlását kísérlik meg, amikor javaslatot tesznek a közszolgáltató szervezetek teljesítmény értékelésének folyamatára és módszertanára.

 

Szerző életrajzok

Kocziszky György, Miskolci Egyetem

egyetemi tanár, CsC, Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Monetáris Tanács tag, Magyar Nemzeti Bank

Veresné Somosi Mariann, Miskolci Egyetem

intézetigazgató, CsC, egyetemi tanár, Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

Hivatkozások

CEC (1996): Európai közérdekű szolgáltatások. 96/6/281/03 Európai Unió Hivatalos Lapja, Brüsszel.

DOMOKOS L. (2015): Állammenedzsment az Állami Számvevőszék nézőpontjából. 53. Közgazdász Vándorgyűlés, Miskolc, 2015. szeptember 5.

DOMOKOS L./PULAY GY. (2015): Strengthening integrity against Corruption: The Integrity Project of the State-Audit Office of Hungary. International Journal of Government Auditing, Vol. 42. No. 3. pp. 22-25.

KENDE T. (2006): Küzdelem és káosz a közszolgáltatási szektor állami támogatásával és finanszírozásával kapcsolatban Európában. PhD értekezés. Budapest.

KOCZISZKY GY./ VERESNÉ SOMOSI M. (2015): The Value Map of the Welfare Public Administration and the Model of ITS measurability. Turkey proceedings Booklet. Istanbul, pp. 140-146.

LIENHARD A. ET.AL. (2005): 10 Jahre New Public Management in der Schweiz: Bilanz, Irrtümer und Erfolgsfaktoren. Haupt, Bern, 2005.

MK (2011): 2011. évi CXCVI törvény a nemzeti vagyonról.

MK (2015): Közigazgatás- és közszolgáltatás-fejlesztési stratégia 2014-2020. Miniszterelnökség, Budapest.

PULAY GY. (2012): A jó kormányzás és a közpolitika Magyarországon. Pénzügyi Szemle Online. letöltve: 2016.10.26.

REINERMANN H. (2000): Neues Politik- und Verwaltungsmanagement: Leitbild und theoretische Grundlagen (http://www.dhv-speyer.de/rei/publica/online/ spah130.pdf . Speyerer Arbeitshefte 130, Speyer. Letöltve: 2016.10.21.

SCHEDLER K./PROELLER I. (2011): New Public Management. Haupt Verlag, Bern.

##submission.downloads##

Megjelent

2016-11-15

Hogyan kell idézni

Kocziszky, G., & Veresné Somosi, M. (2016). Közszolgáltató szervezetek hatékonyságnövelésének lehetőségei. Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek, 13(02), 41–56. Elérés forrás https://ojs.uni-miskolc.hu/index.php/stratfuz/article/view/3609