A hazai kis- és közepes vállalatok társadalmi problémák iránti érzékenysége egy kérdőíves felmérés tapasztalatai alapján
Kulcsszavak:
társadalmi innováció, társadalmi problémák, társadalmi problémák iránti érzékenységAbsztrakt
A társadalmi problémák felismerése, az azok iránti érzékenység nagyon fontos eleme a társadalmi innovációnak. Jelen tanulmány egy 2018-as társadalmi innovációval kapcsolatos kérdőíves felmérés segítségével keresi a választ arra a kérdésre, hogy a hazai vállalati szféra hogyan vélekedik a társadalmi problémákkal, társadalmi innovációval kapcsolatos kérdésekről. Összefoglalja, hogy a vállalatvezetők mit gondolnak: (1) a társadalmi problémák, hátrányos helyzetű csoportok jelenlétéről; (2) a társadalmi innováció szerepéről a hátrányos helyzetű csoportok életminőségének javításában; (3) a vállalkozások szerepéről a társadalmi problémákra való reagálás tekintetében.
Hivatkozások
BENEDEK J., KOCZISZKY GY., VERESNÉ SOMOSI M. (2015): Új innovációs paradigma? Regionális társadalmi innovációs potenciál javításának lehetősége szakértői rendszer segítségével, lehetőségek és korlátok, In: Veresné Somosi Mariann: „Mérleg és Kihívások” IX. Nemzetközi Tudományos Konferencia, Konferencia kiadvány, Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, 247-254.
BULUT C., EREN H., HALAC D. S. (2013): Social Innovation and Psychometric Analysis, Procedia – Social and Behavioral Sciences, 82 (1) 122-130.
CAULIER-GRICE, J. DAVIES, A. PATRICK, R. NORMAN, W. (2012): Defining Social Innovation. A deliverable of the project: “The theoretical, empirical and policy foundations for building social innovation in Europe” (TEPSIE), European Commission – 7th Framework Programme, Brussels: European Commission, DG Research
LESSA, B., SOUZA, A. C., SILVA FILHO, J. C. (2016): Education In Cooperative Cells As A Social Innovation: A Case Study In The Brazilian Semiarid. Innovation & Management Review, 13 (3), 166-175. DOI: https://doi.org/10.1016/j.rai.2016.06.004
MULGAN G., TUCKER S., ALI R., SANDERS B. (2007): Social Innovation - What It Is, Why It Matters And How It Can Be Accelerated, Said Business School, Oxford University, London
NEMES, G., VARGA, Á. (2015): Társadalmi innováció és társadalmi tanulás a vidékfejlesztésben – sikerek, problémák, dilemmák, In: Veresné Somosi Mariann: „Mérleg és Kihívások” IX. Nemzetközi Tudományos Konferencia, Konferencia kiadvány, Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, 434-444.
OECD-LEED Forum in Social Innovations honlapja: http://www.oecd.org/fr/cfe/leed/forum-social-innovations.htm; Letöltés ideje: 2019. január
OSLO KÉZIKÖNYV (2005): Oslo Manual - Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, 3rd Edition, OECD Publishing, 2005.
PACZÁRI V. (2018): Társadalmi innovációk, avagy lehetőséggé alakított problémák Magyarországon, In: Torgyik J. (szerk.): Néhány társadalomtudományi kutatás és innováció; International Research Institute sro, Komárno, Slovakia, DOI: https://doi.org/10.18427/iri-2018-0099
PHILLS JR. J. R., DEIGLMEIER K., MILLER D. T. (2008): Rediscovering Social Innovation, Stanford Social Innovation Review, 6 (4), 34-43.
POL, E., VILLE, S. (2009): Social innovation: Buzz word or enduring term? The Journal of Behavioral and Experimental Economics, 38 (6), 878-885.
SZEGEDI K., FÜLÖP GY., BERECZK Á. (2015): Fogalmi meghatározások, modellek és példák a vállalati társadalmi felelősség és a társadalmi innováció hazai és nemzetközi irodalmából; Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek, 12 (2), 122-128.
Y2Y honlapja: https://youth2youth.hu/blog/megmagyarazo-mi-az-a-tarsadalmi-innovacio/; Letöltés ideje: 2019. január
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

