Compliance kultúra erősítése a víziközmű szolgáltató vállalatok esetében

Szerzők

  • Nagy Ádám Állami Számvevőszék

Kulcsszavak:

compliance, közszolgáltatás, víziközmű szolgáltató vállalatok, menedzsment

Absztrakt

A tanulmány célja a compliance kultúra alkalmazási lehetőségeinek vizsgálata a hazai közszolgáltatások területén, különös tekintettel a vízszolgáltatásra. A versenyszférában alkalmazott compliance szemlélet egy lehetséges fejlesztési lehetőségként alkalmazható a közszférában, a már meglévő kontrollok mellett, azokat kiegészítve. A compliance menedzsment azon folyamatok összessége, amelyek célja, hogy biztosítékot nyújtson a szabályszerű, eredményes és hatékony működés, valamint a megbízható beszámoló elérésére. A compliance három alapfunkciója a megelőzés, a hibafelderítés és elhárítás, valamint a javító intézkedések. A compliance alkalmazásánál fontos elem, hogy a compliance független legyen a többi szervezeti egységtől és közvetlenül a vezetés elvárásainak megfelelően kell működnie.

Információk a szerzőről

Nagy Ádám, Állami Számvevőszék

számvevő főtanácsos, Állami Számvevőszék

Hivatkozások

BALOGH M. (2015): A munkaügyi compliance audit. Wolters Kluwer Kft, Budapest.

FARKAS F. (2013): A változásmenedzsment elmélete és gyakorlata. Akadémiai Kiadó, Budapest.

FERENCZI A. (2002): Az Enron-ügy könyvvizsgálói tanulságai. SZAKma Számvitel-Adó-Könyvvizsgálat 2002/2. pp. 85-89.

IVANYOS J. (2013): Vállalati kockázatkezelés. Digitális Tankönyvtár.

KÖZPONTI STATISZTIKAI HIVATAL (2014): Statisztikai évkönyv.

PIAC ÉS PROFIT (2016): Mi is az a compliance? http://www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/mi-is-az-a-compliance/

PULAY GY.: (2014): A korrupció megelőzése a szervezeti integritás megerősítése által. Pénzügyi Szemle, 2014/2. pp.151-166., Budapest.

SÁNTHA GY. – KLOTZ P. (2013): Integritásmenedzsment, „Szervezetigazgatás, szervezetfejlesztés, integritás” modul. Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Vezető- és Továbbképzési Intézet, Törzsanyag az Integritásmenedzsment tárgyhoz. Budapest.

SEBESTYÉN B. (2017): Az aktivitást az ötödik pezsgőbontás után is muszáj fenntartatni, MAVÍZ,Vízmű Panoráma 2017/1. pp. 15-16.

Solvergoup.hu (2010): Compliance vezető (officer) képességek, készségek és feladatok http://solvergroup.hu/sajtoszoba/compliance-vezeto-%28officer%29-kepessegek-keszsegek-es-feladatok

SZABÓ K.CS. (2015): Compliance szerepe és felelőssége a magyar bank/tőke és biztosítási piacon, Alapítvány a Pénzügyi Kultúra Fejlesztéséért: Compliance Summit előadások http://apkf.eu/files/compliance/1_SzKC.pdf

TÓTH R. (2016): Compliance vs. commitment Forrás: https://www.tothrobi.hu/blog/compliance-vs-commitment/

ZSEBŐK L. (2016): Milyen a jó minőségű szolgáltatás, MAVÍZ, Vízmű Panoráma 2016/1. pp. 26-28.

##submission.downloads##

Megjelent

2018-05-15

Hogyan kell idézni

Nagy, Ádám. (2018). Compliance kultúra erősítése a víziközmű szolgáltató vállalatok esetében. Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek, 15(02), 55–64. Elérés forrás https://ojs.uni-miskolc.hu/index.php/stratfuz/article/view/4185