Quality Management in Public Service
Keywords:
Quality Management, Public servicesAbstract
Nowadays the efficient use of quality management systems and methods is becoming an important requirement in the institutions
operating in the field of public services. The article deals with some elements of the quality efforts in public health, public
administration and higher education. My aim is to give an overview of the most important features and operational pieces of
experience of quality management systems in the public services in order to make the institutions of these sectors able to adapt those
quality management approaches, systems and methods which meet the requirements of their clients and of the organization.
References
TENNER, A. R. – DE TORO, I. J. (2005): Teljes körű minőségmenedzsment TQM, 4. kiadás, Műszaki Könyvkiadó, Budapest
DUDÁS, F.: Közigazgatás-fejlesztési tendenciák a minőség és a teljesítmény tükrében, Minőség és Megbízhatóság 2002/5-6. pp. 243-249., 346-349.
GULÁCSI, L. (2000): Minőségfejlesztés az egészségügyben, Medicina, Budapest
TOPÁR, J.: A minőségmenedzsment rendszerek szerepe és lehetőségei a közszektorban Minőségfejlesztés a közigazgatásban a brit és a magyar gyakorlat tükrében, 2002. London-Budapest pp. 51-77.
TOPÁR, J. – GULÁCSI, L.: Minőségfejlesztési-vezetési rendszerek, modellek, Egészségügyi menedzsment IV. évfolyam (2002) 3.szám pp. 28-31.
TOPÁR, J.: A minőségmenedzsment –rendszerek fejldésének néhány jellemzje a hazai vállalkozásoknál, Harvard Business Manager, 4/2001, pp. 50-57.
Minőségértékelési szempontrendszer, Ajánlások az önértékelés készítéséhez, Magyar Akkreditációs Bizottság, Budapest 2005.